شیوه‌نامه هدفمند جایزه چاپ مقالات علمی دانشگاه آزاد ابلاغ شد/ ایجاد انگیزه در تولیدات ارزشمند علمی و مساله‌محور

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ شیوه‌نامه هدفمند جایزه چاپ مقالات علمی خبر داد.

علی جهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شیوه‌نامه چاپ مقالات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به پیگیری‌های دکتر نگاهداری، معاونت دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی مبنی بر اجرائی شدن راهبرد سوم نظام پژوهش و فناوری «سند دانشگاه اسلامی» و همچنین در راستای فراهم آوردن شرایط مناسب برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف و ایجاد انگیزه بیشتر در پژوهشگران و ارتقای جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی، شیوه‌نامه ارزیابی و پرداخت جایزه چاپ مقالات علمی بازنگری و توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 16/11/98 ابلاغ شد.

او درباره جزئیات این شیوه نامه توضیح داد: شیوه‌نامه حاضر برای شفاف‌سازی، تجمیع، تسهیل در فرآیند و هم‌روندسازی آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های قبلی حوزه تشویق مقالات بوده است. هدف از تهیه و ابلاغ آن نیز ایجاد انگیزه در تولیدات ارزشمند علمی و مساله‌محور دانشگاه آزاد اسلامی همراه با حمایت از توسعه مجلات دانشگاه، تشویق محققان دانشگاه آزاد اسلامی به همکاری‌های بین‌المللی و انتشار مقالات در مجلات معتبر، حمایت از دستاوردهای حاصل از اجرای راهبردها و برنامه‌های تحولی دانشگاه مانند برنامه‌های علمی و نظام پایش آزاد و استفاده بهینه از منابع مالی پژوهشی دانشگاه است.

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به عمده‌ترین تغییرات این شیوه‌نامه اشاره کرد و گفت: از عمده‌ترین تغییرات این شیوه‌نامه می‌توان به مواردی مانند تفویض اختیار به استان‌ها برای بررسی مقالات واحدهای دانشگاهی استان، حمایت از مجلات دانشگاه، حمایت از سازماندهی مراکز تحقیقاتی، حمایت از دیده شدن مقالات منتشر شده در مجلات دانشگاه و افزایش پلکانی مبلغ جایزه به نویسندگان فعال اشاره کرد. همچنین مقالات Retract شده اعضای هیات علمی دانشگاه در این بخشنامه مورد توجه قرار گرفته است.

او در پایان گفت: حمایت از انتشار مقالات ارزشمند در مجلات معتبر علمی موثر در تولید علم و دارای امتیاز برای دانشگاه آزاد اسلامی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه بوده و ابلاغ این شیوه‌نامه می‌تواند در ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی نقش به‌سزایی داشته باشد.

کد خبر: 1060349

وب گردی

وب گردی