مرکز نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افتتاح شد

اولین مرکز نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای یاری رساندن به دانشجـویان کم برخـــوردار افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشهد، حجت الاسلام جواد مهدوی نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین مرکز نیـــکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی مـــشهد با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) به فرازی از نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: اگر نیازمندی در کنار ما وجود دارد هر اندازه ای که به او کمک کنیم آن را به امانت به قیامت برده و آنجا به ما باز می گرداند.

وی گفت: دانشگاه یک خانواده بزرگ است که می تواند با مشارکت و همکاری، به دانشجویان بی بضاعت کمک کرده و درجهت رفع مشکلات مالی این افراد گام های اساسی بردارد.

علی اکبر یساقی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه این مراسم با بیان اینکه در قرآن علاوه بر اقامه نماز و پرداخت زکات به انفاق اشاره بسیاری شده است، گفت: با توجه به اولویت های موجود دردانشگاه باید به دانشجویان کم برخوردار و محروم کمک کرد و در حوزه های مختف به آنها یاری رساند.

وی با اشاره به اینکه بدون هیچ محدودیتی، در حوزه معیشت، تحصیل و درمان دانشجویان بی بضاعت را تحت پوشش قرار می دهیم، تاکید کرد: مهمترین مزیت مرکز حفظ آبرو و کرامت دانشجو است که این مرکز با حفظ شان انسانی به دانشجویان محروم کمک می کند.

حبیب الله آسوده مـــدیر کل کمــیته امــداد امــام خــــمینی (ره) خراسان رضوی، نیکوکاری را تجلی یاری مردم به فقرا و ایتام دانست و گفت: این عمل انفاق را به حالت مردمی تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه با حضور و مشارکت مستقیم مردم اختلاف طبقاتی کاهش یافته و نیازهای عاطفی و اقتصادی افراد تامین می شود، خاطر نشان کرد: دانشگاه از دانشجویان با هوش زیادی برخوردار است که کمک این مرکز می تواند به شکوفا شدن استعدادهای انها کمک شایانی نماید.

آسوده گفت: اکنون 200 هزار خانوار در استان خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

همزمان با دهه مبارک فجر اولین مرکز نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ظهر امروز با حضور مسئولین دانشگاهی و کمیته امداد امــام خــــمینی (ره) در مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افتتاح شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060353

وب گردی

وب گردی