ضرورت تقویت سواد سلامت در دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت مراکز  بهداشت و مشاوره

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: تقویت سواد سلامت در محیط دانشگاه‌ها ضرورت است و در این راستا باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراکز بهداشت، درمان و  مشاوره دانشگاه‌ها کمک بگیریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصوره‌السادات صادقی در شصت‌وپنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی با تأکید بر مشارکت و حمایت دانشگاه‌ها از مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان، هدف این مراکز را ارتقای سلامت دانست.

وی افزود: با راه‌اندازی طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی و درگیر کردن تمام بخش‌های درون و برون‌دانشگاهی گام مؤثر و منسجمی برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و جسمانی دانشجویان برداشته خواهد شد.

صادقی با تأکید بر استفاده از نیروی های همیار سلامت روان و بهداشت بر سرمایه‌گذاری روی سرمایه اجتماعی تأکید کرد.

وی با برشمردن اقدامات دفتر مشاوره و سلامت در کاهش آسیب‌های اجتماعی روانی و نیز ارتقای سلامت روانی اجتماعی بر افزایش نشاط و امید در دانشجویان تأکید کرد.

وی راه‌اندازی کمپین‌های سلامت روانی، برگزاری استارت‌آپ‌های سلامت روانی اجتماعی، برگزاری مسابقات دومینو، برگزاری مناسبت‌های مختلف از جمله هفته سلامت روان، خودمراقبتی و ... را از جمله فعالیت‌های ایجاد کننده جریان سیال دانشجویی و ایجاد نشاط در دانشجویان دانست.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به بهداشت، ایمنی و محیط زیست بر لزوم ارتقای سواد HSE در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

صادقی در پایان به چهارمین همایش کشوری کانون همیاران سلامت روان که در اصفهان با حضور 250 همیار برگزار شد، اشاره و تأکید کرد هم‌اکنون با حدود 400 کانون همیار سلامت روان که حدود 17 هزار عضو دارد می‌توان زمینه را برای ارتقای سواد سلامت جامعه دانشگاهی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060366

وب گردی

وب گردی