ژنوم ۹۵درصد از ویروس‌های فاضلاب، تطابقی با ویروس‌های شناخته‌شده ندارد

دانشمندان اخیرا ویروس عجیب و غریب جدید با ژنوم پیچیده‌ای را کشف کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در حال حاضر، دانشمندان ویروسی را کشف کرده‌اند که هیچ ژن قابل تشخیصی ندارد و آن را در بین عجیب‌ترین ویروس‌های شناخته شده قرار می‌دهد. ویروس‌ها از اسرارآمیزترین ارگانیسم‌های روی زمین هستند و از آنجا که هیچ یک از آن‌ها نمی‌تواند بدون میزبان زنده بماند و تولید مثل کند برخی دانشمندان این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا می‌توان آن‌ها را به عنوان موجودات زنده در نظر گرفت یا خیر.

گروه دیگری از دانشمندان به تازگی هزاران ویروس جدید را کشف کرده‌اند که در بافت‌های ده‌ها حیوان پنهان شده‌اند. «جاناتاس آبراها» ویروس شناس دانشگاه فدرال میناس گرایس گفت که هنوز راه زیادی برای کشفیات در مورد ویروس‌ها وجود دارد.

این ویروس‌های کشف شده در بافت حیوانات هنگامی که آبراها به دنبال ویروس‌های بزرگتری بود به‌دست آمد.

این میکروب‌ها که برخی به اندازه باکتری‌ هستند برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ در آمیب یافت شد. او و همکارانش نه تنها ویروس‌های بزرگ جدیدی را پیدا کردند؛ بلکه ویروس‌ کوچک دیگری را نیز یافتند که آن را یاراویروس نامیدند. (یارا مطابق اساطیر بومیان توپیایی-گوارانی مادر آب‌ها است) اندازه یارا ویروس تنها چیز عجیب و غریب در مورد آن نبود زیرا هیچ یک از ژن‌های آن با یافته‌های قبلی مطابقت نداشت.

«الودی گادین» استاد دانشگاه نیویورک که در فاضلاب‌ها به دنبال ویروس می‌گردد اعلام کرد که ۹۵درصد ویروس‌های موجود در فاضلاب هیچ تطابقی با مرجع ژنوم‌ها (در پایگاه داده‌ها) ندارند. ساختار ژنوم برخی از این ویروس‌ها به موارد یافت شده قبلی شباهت دارند اما هنوز ارتباط بین این دو مشخص نشده است.

این طور به نظر می‌رسد که دانشمندان هر روز در حال کشف ویروس‌های جدیدی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060379

وب گردی

وب گردی