شیراز پایتخت کتاب ایران شد

مراسم پایانی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و ششمین جشنواره روستاهای و عشایر دوستدار کتاب ایران امروز شنبه نوزدهم بهمن‌ماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد اسلامی در کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مراسم پایانی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و ششمین جشنواره روستاهای و عشایر دوستدار کتاب ایران امروز شنبه نوزدهم بهمن‌ماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم، شیراز به عنوان ششمین پایتخت کتاب ایران و همچنین ده روستای برگزیده دوستدار کتاب و ده روستای شایسته تقدیر در این رقابت معرفی شدند. همچنین شهرری، رفسنجان و بم عوض از استان فارس در این مراسم شهر خلاق معرفی شدند.

در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و همچنین بیش از 300 فعال و مروج کتاب‌خوانی از سراسر کشور حضور داشتند.

شهر یزد از آغاز فروردین 1398 تا اسفند این سال عنوان پایتختی کتاب را در اختیار داشت، پیشتر شهر‌های اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان پایتخت کتاب ایران بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060387

وب گردی

وب گردی