دبیر و اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی  استیضاح شدند/ فشار ادوار بر اعضای اتحادیه

دبیر سابق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: شورای عمومی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی که متشکل از ادوار این اتحادیه است، به علت ناکار آمدی و مغایرت با افکار ولایت فقیه برخی از اعضا را استیضاح و برکنار کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز جمعه 18 بهمن ماه دانیال یادگاری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی، علی جلالی مسئول کمیته عدالت سیاسی این جنبش توسط اعضای شورای عمومی این اتحادیه استیضاح شدند‌. همچنین محمد بیژنی دیگر عضو شورای مرکزی استیضاح شد. محدثه رشید عضو دیگر شورای مرکزی این جنبش به دنبال این استیضاح‌ها استعفا داد.

گفته می‌شود استیضاح یادگاری و جلالی و استعفای رشید به دلیل پیگیری و رویکرد آزاداندیشانه برای حقوق قانونی مردم مستضعف معترض آبان ۹۸ و پافشاری بر رویکردهای مشابه بوده است.

دانیال یادگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تایید خبر استیضاح خود و برخی از اعضا اظهار کرد: شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی که متشکل از ادوار این اتحادیه است، به علت ناکار آمدی و مغایرت با افکار ولایت فقیه برخی از اعضا را استیضاح و برکنار کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اختلاف نظرهای بسیار اتحادیه جنبش عدالتخواه دچار چند دستگی و تعیین مواضع متفاوتی هستند. شورای مرکزی این اتحادیه نیز در اعتراض به استیضاح اعضا توسط شورای عمومی، حاضر به تشکیل جلسه نیست و در شرایط کنونی اتحادیه جنبش عدالتخواه دبیر ندارد.

دبیر سابق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی عنوان کرد. در چند سال اخیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی عملکرد قابل دفاعی داشته و در معضلات اجتماعی و تضعیف حقوق کارگران در کنار آنها و صدای رسای آنها بوده است.

یادگاری با انتقاد از اعمال فشار برخی از جریانات خارج از مجموعه‌های دانشجویی بیان کرد: متاسفانه برخی از اداوار اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی که نسبت‌های با منابع قدرت در کشور دارند، نظیر وحید جلیلی، صادق شهبازی و سید حسن موسی فر به دنبال مصادره جنبش به نفع خود هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060421

وب گردی

وب گردی