ثبت‌نام بیش از 570 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور آمار نهایی ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور را اعلام کرد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آغاز ثبت‌نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد اظهار کرد: زمان مجدد برای ثبت‌نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از 14 بهمن آغاز شد و 16 بهمن ماه پایان یافت.

وی ادامه داد:‌ تمامی داوطلبانی که در مهلت تعیین شده 16 تا 28 آذرماه نتوانسته‌ بودند نسبت به ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند، می‌توانستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. در این مرحله 481 هزار و 77 داوطلب ثبت‌نام کرده بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در مرحله دوم ثبت‌نام آزمون ارشد و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور، بیش از 90 هزار نفر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به آمار نهایی ثبت‌نام آزمون ارشد خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نهایی 578 هزار و 860 نفر در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند.

توکلی با اشاره به زمان برگزاری این آزمون‌ها گفت: آزمون ورودی کارشناسی ارشد و مرحله اول بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور پنجشنبه و جمعه 28 و 29 فروردین ماه برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند از دوشنبه 25 فروردین تا چهارشنبه 27 فروردین برای دریافت کارت آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون ارشد خاطرنشان کرد: کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان این آزمون، از سوی سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در زمان مقتضی منتشر خواهد شد، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060450

وب گردی

وب گردی