کمبود 12هزار کلاس درس تهران جبران می‌شود

استاندار تهران گفت: برای جبران کمبود 12 هزار کلاس درس تعهد کرده‌ایم ۳ هزار مدرسه از سوی دولت، ۳ هزار مدرسه توسط مسئولیت اجتماعی، ۳ هزار مدرسه از سوی خیرین، ۳ هزار مدرسه از طریق تواتر اموال ساخته شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انوشیروان محسنی‌پندپی در مراسم «خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی» که صبح امروز در شهرستان فشافویه برگزار شد اظهار کرد: نگاه وزیر آموزش و پرورش از بدو تصدی خود به مسائل این وزارتخانه و مسائل اجتماعی، از تحرک خاصی در ابعاد مختلف معیشت فرهنگیان و مباحث زیرساختی حکایت دارد، اگر آموزش و پرورش را در تعریف اصلی به‌ عنوان اصلی‌ترین، موثرترین و کانون نظام اجتماعی هر کشور در نظر بگیریم، در می‌یابیم سلامت و مسئولیت اجتماعی به عنوان 2 حلقه مفقوده نتوانسته جای خود را در این نظام باز کند.

وی افزود: ما به این دو مقوله نگاه همه‌جانبه نداشتیم و این شرایط در بحث سلامت و مسئولیت اجتماعی به وجود آمده است.

استاندار تهران با اشاره به کمبود ۱۲ هزار کلاس درس در تهران گفت: در هیچ‌جای دنیا این‌طور نیست فعالیت‌ها را به وزیر آموزش و پرورش آن کشور واگذار شود، کار خیر و مدرسه‌سازی باید به کمک وزیر بیاید.

بندپی گفت: در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی‌توانیم به توسعه پایدار دست یابیم، چراکه آموزش و پرورش نقطه ثقل آن است. ما تعهد کردیم ۳ هزار مدرسه از این ۱۲ هزار مدرسه از سوی دولت، ۳ هزار مدرسه توسط مسئولیت اجتماعی، ۳ هزار مدرسه از سوی خیرین، ۳ هزار مدرسه از طریق تواتر اموال ساخته شود.

وی اظهار کرد: باید تغییر نگاه اساسی به مسائل تهران و استان تهران داشته باشیم می‌توانیم امیدوار باشیم این عقب‌ماندگی را در آموزش و پرورش با سرعت و دقت بیشتر پیش ببریم.

در این مراسم از حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه‌ساز با حضور مسئولان قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060457

وب گردی

وب گردی