آموزش و پرورش با اجرای طرح خرید خدمات آموزشی از پا در می‌آید

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت:  در صورتی که طرح خرید خدمات آموزشی با بودجه کنونی که برای آن در نظر گرفته شده به صورت قانون ابلاغ شود، آموزش و پرورش با مشکلات متعددی مواجه شده و در نهایت از پا در می‌آید.

حمیدرضا قائم‌پناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز بر ضرورت توجه به ردیف خرید خدمات آموزشی لایحه بودجه سال جاری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر اختصاص عیدی به دانشجو معلمان قطعی شده است. 45 درصد کسر از حقوق دانشجو معلمان نیز تا زمان اختصاص بودجه ادامه خواهد داشت؛ اما بودجه خرید خدمات آموزشی در لایحه بودجه کنونی نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به طرح خرید خدمات آموزشی توجه بیشتری داشته باشند و نمایندگان نیز در بررسی لایحه بودجه مخالفت خود را با این ردیف اعلام کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مخالفت تشکل‌های دانشگاهی با اجرای این طرح گفت: 470 تشکل‌ دانشگاه فرهنگیان مخالفت خود را با طرح خرید خدمات آموزشی اعلام و نامه‌ای که در اعتراض به این طرح تدوین شده بود را امضا کردند.

وی اضافه کرد: تصور کنید از دل یک دانشگاه 470 تشکل دانشگاهی پای کار می‌آیند و در اعتراض به موضوعی خاص نامه‌ای را امضا می‌کنند، این امر از گستردگی اعتراض دانشجو معلمان به ردیف خرید خدمات آموزشی حکایت دارد.

قائم‌پناه بیان کرد: مقرر شده است برخی از تشکل‌های دانشجویی با نمایندگان استان‌های خود تماس بگیرند و این موضوع را مطرح کنند تا مجلس شورای اسلامی نسبت به خرید خدمات آموزشی حساس شود.

وی با بیان اینکه آوردن ردیف خرید خدمات آموزشی در لایحه بودجه 99 عجیب به‌نظر می‌رسد اظهار کرد: ردیف خرید خدمات در لایحه بودجه سال گذشته رد شده بود. به‌نظر می‌رسد در نظر گرفتن ردیف خدمات آموزشی در لایحه بودجه سال جاری بی اعتنایی به قانون‌گذار باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اعتراضاتی که سال گذشته نسبت به ردیف خرید خدمات آموزشی مطرح شده بود گفت: سال گذشته در لایحه بودجه اعلام شده بود باید سالانه 10 درصد از بودجه به طرح خرید خدمات آموزشی اختصاص پیدا کند. ما در سال گذشته به همراه سایر دانشجو معلمان و تشکل‌های دانشگاهی نسبت به طرح خرید خدمات آموزشی ورود کرده و جریان رسانه‌ای راه انداختیم. خوشبختانه رسانه ملی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در پایان با مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این ردیف از لایحه بودجه رد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ بودجه طرح خرید خدمات آموزشی در سال جاری نسبت به سال گذشته 2 برابر شده و در لایحه بودجه گنجانده شده است. از نمایندگان انتظار داریم مخالفت خود را با این ردیف نشان دهند. در صورتی که طرح خرید خدمات آموزشی با بودجه کنونی که برای آن در نظر گرفته شده به صورت قانون ابلاغ شود، آموزش و پرورش با مشکلات متعددی مواجه شده و در نهایت از پا در می‌آید.

این دانشجو معلم بیان کرد:‌ متاسفانه در حال حاضر تنها بحث 45 درصد کسر از حقوق دانشجو معلمان و عیدی آنان نقل محفل شده است. واقعاً اگر من به عنوان یک دانشجو معلم یک سال عیدی دریافت نکنم، با مشکل چندانی مواجه نمی‌شوم،‌هرچند دریافت عیدی دانشجو معلمان قانونی است.

وی در پایان تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد موضوع عیدی به دانشجو معلمان برای آن مطرح شد تا آنان از طرح خرید خدمات آموزشی غافل شوند. انشالله برنامه‌ داریم که با راه‌اندازی طوفان توئیتری جامعه و نمایندگان را نسبت به ردیف خرید خدمات آموزشی در لایحه بودجه سال جاری حساس کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060494

وب گردی

وب گردی