برگزاری چالش‌های فناوری در راستای مأموریت سراهای نوآوری

مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 100 رویداد کارآفرینی و چالش فناوری با محوریت‌ تخصصی در راستای فعالیت‌های سرای نوآوری در سطح کشور برگزار می‌شود.

قباد بهزادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به بهینه‌سازی و مأموریت محور کردن مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ذیل آیین‌نامه بازار فناوری و سراهای نوآوری اظهار کرد: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ساختاری تحت عنوان بازار فناوری در واحدهای دانشگاهی مرکز استان ایجاد می‌کند که از ساختار اصیل بازارهای سنتی ایران الگوبرداری شده است.

وی افزود: بازارهای سنتی ایران از چندین سرا شکل گرفته‌اند که نهایتاً این سراها به بازار اصلی متصل می‌شوند. اکنون باوجود چنین مدلی بازار فناوری در واحد دانشگاهی مرکز استان شکل می‌گیرد و سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه در حوزه‌های تخصصی ایجاد و به بازار متصل می‌شوند.

مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ساختار سراهای نوآوری نیز منطبق با الگوی سراهای مستقر در بازارهای سنتی است، ادامه داد: به‌طور مثال سراهای سنتی بازار تبریز از تیمچه‌های تشکیل می‌شود که در این تیمچه‌ها خدمات و فرآیندهایی تخصصی در راستای موضوع فعالیت سرا انجام می‌شود. مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌هتا نقش تیمچه‌ها را در سراهای نوآوری ایفا می‌کنند.

بهزادی‌پور تشریح کرد: بازار فناوری در مرکز استان مستقر می‌شود و هر بازار دارای یک پردیس پارک علم و فناوری نیز می باشد. در بعضی واحدهای دانشگاهی فقط یک المان سرای نوآوری فعال است و اغلب این مراکز رشد هستند که استقرار دارند. برای راه‌اندازی سراهای نوآوری ایجاد زیرساخت‌ها و اخذ مجوزهای المان‌های مرکز رشد و شتاب‌دهند الزامی است.

مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری رویدادهای کارآفرینی و چالش فناوری بر اساس پویش کارآفرینی را امتیازی برای اخذ مجوز سرای‌های نوآوری تخصصی دانست.

وی درخصوص برنامه‌های سال آینده مراکز رشد واحدهای دانشگاهی کل کشور خاطرنشان کرد: برگزاری 100 رویداد کارآفرینی و چالش فناوری با محوریت‌های تخصصی در راستای فعالیت‌های سرای نوآوری هر استان و واحد دانشگاهی از برنامه‌های سال آتی مراکز رشد به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060526

وب گردی

وب گردی