15 چالش صنعت فولاد و معدن سنگ آهن سیرجان شناسایی شد

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: 15 چالش صنعت فولاد و معدن سنگ آهن سیرجان برای ورود به چرخه چالش فناوری شناسایی و احصا شده است.

امیررضا بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری رویداد چالش صنعت فولاد اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت منطقه و وجود معادن سنگ آهن و زنجیره تولید فولاد از معدن تا کارخانه، مقرر شد تا چالش فناوری «صنعت فولاد و صنایع معدن» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شود.

وی افزود: پیرو جلساتی که تاکنون با صاحبان و مدیران صنایع برگزار شده چالش‌های عملیاتی صنعت فولاد به‌صورت کامل شناسایی و تحت فراخوانی در اختیار گروه‌ها و واحدهای فناوران، ایده‌پردازان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گذاشته شده است تا راه‌حل‌ها و طرح‌های خود را براساس این محورها ارائه کنند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بیان کرد: معادن و شرکت‌های فعال در منطقه با چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستند که تاکنون 15 چالش به‌صورت شناسایی و احصا شده است. شرکت سنگ آهن گل‌گهر سیرجان به‌عنوان یکی از حامیان جدی در رویداد چالش فناوری صنعت فولاد حضور دارد.

بازرگان عنوان کرد: مدیران و صاحب نظران صنایع در روز برگزاری این رویداد حضور خواهند داشت و مقدمات عقد تفاهم‌نامه و قرارداد با فناوران و صاحبان ایده در حین برگزاری فراهم می‌شود. داوران و متخصصان حاضر در رویداد چالش فناوری نیز از صنایع و دانشگاه انتخاب شده تا طرح‌های برتر دقیقاً در راستای نیازهای صنعت باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های برتر و منتخب بلافاصله برای ادامه فعالیت‌ها به مرحله قرارداد وارد می‌شوند. دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان همگام با رویکردهای فناورانه سازمان مرکزی دانشگاه، سعی کرده تا با ایجاد یک رابطه سازنده با صنایع منطقه گام موثری در تقویت اشتغال منطقه داشته باشد. به‌زودی سرای نوآوری و مرکز تحقیقات فولاد به‌منظور گسترش فعالیت‌های تخصصی و مأموریت محور در واحد سیرجان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060527

وب گردی

وب گردی