پیشرفت کرونا به سیستم ایمنی بدن مرتبط است

یک متخصص میکروب شناسی گفت: پیشرفت کرونا به سیستم ایمنی بدن افراد مرتبط است و بنابر توصیه وزارت بهداشت مردم باید از ماسک‌های مناسب استفاده کنند و هر ماسک نیز بعد از دو تا سه ساعت تعویض شود.

دکتر مهدی فیض آبادی، متخصص میکروب شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا از سال‌ها قبل وجود داشته است و اکنون به دلیل تغییرات ژنتیکی با اجداد خود متفاوت شده است البته ابتلا به این ویروس در گذشته بیماری حادی نبوده اما هم اکنون در اثر تراویختگی با گیرنده‌های خاص سلولی در بدن دیگر موجودات دچار تغییر ژنتیکی شده است.

فیض آبادی در قیاس ویروس کرونا با آنفلوآنزا گفت: در زمانی که هنوز علل و درمان ویروس آنفلوآنزا برای دانشمندان ناشناخته بود شاهد کشتار میلیونی این ویروس در جهان بودیم اما امروز درصد کشندگی کرونا در بین جوامع که علائم بالینی داشتند 10 تا 11‌درصد هم گزارش شده است که به نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت علم و آگاهی عمومی درصد کشندگی کرونا بسیار کمتر از آنفلوآنزا است.

این پزشک با اشاره به تلاش دانمشندان برای ساخت واکسن کرونا افزود: در چین که به عنوان مرکز بحران کرونا شناخته می‌شوند برخی از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافتند اما هنوز هیچ درمانی برای کرونا وجود ندارد.

فیض آبادی شایعاتی مبنی بر عدم ابتلا کودکان زیر 10 سال به ویروس کرونا را رد کرد و گفت: ممکن است برخی بیماری‌ها در بزرگسالان وجود داشته باشد که کودکان به آن مبتلا نشوند و البته برعکس این موضوع نیز امکان پذیر است اما این موارد به تغییراتی بستگی دارد که سیستم ایمنی بدن با آن مواجه است بنابراین طبیعتا سیستم ایمنی بدن افراد مسن و سالخورده ضعیف‌تر می‌شود.

وی در خصوص وضعیت کرونا در ایران نیز بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در ایران پیدا نشده است و نتیجه آزمایش تمام افراد مشکوک نیز منفی بوده است البته باید در نظر داشت که به طور کلی نمی‌توان جلوی ورود کرونا به ایران را گرفت و این بیماری حتی به کشورهای اروپایی و پیشرفته هم نفوذ کرده است برهمین اساس باید کنترل شدیدتری بر قرنطینه و مبادی رفت و آمد کشور اعمال شود.

فیض آبادی درباره استفاده صحیح از ماسک توصیه کرد: بنابر توصیه وزارت بهداشت مردم باید از ماسک‌های مناسب استفاده کنند و هر ماسک نیز بعد از دو تا سه ساعت تعویض شود.

فیض آبادی با اشاره به سعی شبکه‌های ماهواره‌ای برای ایجاد هراس در کشور ایران در مورد ویروس کرونا و سخنان غیر علمی آنها در خصوص این ویروس به مردم توصیه کرد همواره پیشگیری‌های لازم از جمله شستشوی مرتب دست و استفاده از ماسک مناسب را مورد توجه قرار داده و از ایجاد هراس و انتشار شایعات و اخبار کذب در بین عموم مردم خودداری کنند.

انتهای پیام//

کد خبر: 1060532

وب گردی

وب گردی