خدمت به خانواده‌های معزز جانبازان و شهدا رسالت بزرگ مسوولان/ بیانات امام خامنه‌ای فصل‌الخطاب است

اکبر حیدریان با بیان اینکه ما خادمان خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان هستیم، گفت: اقتدار و امنیت کشورمان مرهون مجاهدت‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اکبر حیدریان مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام راحل که امروز (یکشنبه) در حرم مطهر رهبر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با اشاره به حماسه‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، وظیفه جامعه و مردم را پاسداشت خون شهدا و حفظ ارزش‌ها دانست.

وی خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری را از وظایف بزرگ نظام و مردم عنوان کرد و افزود: شهدا با گذشتن از جان و مال خود در عهدی که با خداوند بستند ثابت قدم ماندند و وظیفه امروز ما صیانت از خون پاک شهدا و ادامه مسیر آن‌هاست.

حیدریان گفت: پیامبران و صدیقین و شهدا و صالحین، انسان‌هایی هستند که خدا نعمتش را بر آن‌ها تمام کرده و همه آرزو دارند در آخرت با این گروه از انسان‌ها همنشین باشند.

وی بیان کرد: در دنیا چیزی بالاتر از شهادت نیست و کسانی که در راه خدا به بهشت رسیدند نتیجه عمل خود آن‌هاست که شهدا از این مقام بهره‌مند هستند.

مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران به مقام شفاعت شهدا اشاره کرد و گفت: کسانی که در روز قیامت از مسلمانان و مومنین نزد خداوند شفاعت می‌کنند شهدا هستند و اولین کسانی که مورد شفاعت آن‌ها قرار می‌گیرند خود خانواده شهدا هستند.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه والای شهدا گفت: امام خمینی (ره) درمورد شهدا فرمودند شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصلشان «عند ربهم یرزقونند».

حیدریان با اشاره به عواملی که باعث پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شد گفت: روحیه شهادت‌طلبی و ایمان و اعتقاد دینی و حضور پرشور خود مردم در تمام صحنه‌ها عامل اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس و در تمام عرصه‌های دیگر بوده است.

این مقام مسوول با توجه به اقدامات آمریکا علیه ملت و کشورمان گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در کشور حکمفرما باشد، دشمنان و مستکبران نمی‌توانند به اهدافشان در ایران برسند.

مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران با تاکید بر اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی راهگشای مشکلات جاری کشور است، گفت: توسل به شهدا و الگوگیری از سبک زندگی و منش این بزرگواران منجر به عاقبت بخیری ملت و به خصوص نسل جوان است.

کد خبر: 1060551

وب گردی

وب گردی