برگزاری کارگاه‌های هدفمند برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل وظایف مراکز مشاوره در هدایت، ایجاد انگیزه، برنامه‌ریزی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل وظایف مراکز مشاوره در هدایت، ایجاد انگیزه، برنامه‌ریزی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

ابراهیمی در این دستورالعمل تأکید کرده است: تمام واحدهای دانشگاهی باید اقدامات لازم را برای بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری‌های تحصیلی دانشجویان به عمل آورد.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دانشجویان دچار افت تحصیلی یا در آستانه انصراف یا محرومیت از تحصیل، از خدمات مشاوره‌ای فردی و تحصیلی توسط مراکز مشاوره بهره‌مند شوند. همچنین مراکز مشاوره با رویکرد افزایش انگیزه‌های تحصیلی و جلوگیری از انصراف تحصیلی دانشجویان، کارگاه‌های هدفمند برگزار کرده و از ظرفیت دانشجویان همیار مشاور بهره گیرند.

مراکز مشاوره باید ضمن ارائه خدمات مشاوره‌ای، امکانات و مشخصات رشته های بدون آزمون دانشگاه را پیش روی دانشجویان قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060596

وب گردی

وب گردی