سردار سلیمانی حق بزرگی به گردن امت اسلامی دارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: سردار سلیمانی به دلیل مجاهدت‌های خود حق بزرگی به گردن امت اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در مراسم چهلم شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که بعدازظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: سردار عزیز اسلام به خاطر مجاهدت‌های خود حق بزرگی به گردن امت اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که انسان به آن مبتلا می‌شود، امتحان است. تذکرات مکرری در قرآن برای این امر وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به آیات قرآن گفت: عوض شدن روزگار برای این است که برگزیدگان از جمع جدا شوند.

رستمی با اشاره به دوران صدر اسلام گفت: جنگ احزاب نقطه قوت کشف دنیا از اسلام بود که بعد از آن شکست کفار شروع شد. مسلمانان در جریان جنگ احزاب به بلای سخت دچار شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آیات قرآن گفت: پیامبر باید الگوی انسان در هر شرایطی باشد و به وعده‌های داده شده از سوی خداوند نیز توجه کند.

وی تصریح کرد: خدا بشارت داده است صابرانی که در سختی او را یاد می‌کنند، هدایت شده هستند. پس از خدا بخواهیم در امتحانات شرمنده‌اش نشویم، از او بخواهیم به ما مانند حاج قاسم عظمت دهد‌.

رستمی ادامه داد: تحلیل‌ها مبتنی بر این بود که مسائل داخلی ایران به‌گونه‌ایست که کشور را در آستانه شکاف اجتماعی قرار دارد و ترور فرمانده ارشد نظامی به بیشتر شدن این شکاف کمک می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند ایران دچار شکاف بزرگی شده و مردم در دوگانه صلح و جنگ قرارگرفته‌اند و کشور توانایی جواب به ترور فرمانده نظامی را ندارد. در نتیجه جمهوری اسلامی مدیریت خود را از دست خواهد داد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم نقشه دشمنان را در منطقه نقش بر آب کرده بود. وقتی دشمنان نتوانستند در ایران کاری کنند جریان داعش را آغاز کردند و نقش حاج قاسم نیز در این ماجرا مشخص است، اگر او نبود اروپا نیز امنیت نداشت.

رستمی اظهار کرد: مردم در تشییع حاج قاسم پرشور حضور یافتند؛ این در حالی است که رسانه‌های غربی در حال القا مطلبی غیر از آن بودند.

وی ادامه داد: مردم گلایه‌مند هستند؛ اما موضوعات اصلی را فراموش نمی‌کنند. حاج قاسمی بهترین نمادی بود که می‌شد از انقلاب نشان داد. مردم با سلایق مختلف در تشییع پیکر او اعلام اتحاد کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: حاج قاسم شخصیتی مخلص بود، به خاطر اخلاص، خداوند اراده می‌کند این شخصیت را تمامی جهانیان بشناسند.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1060614

وب گردی

وب گردی