ترکیه: به حضور نظامی در «ادلب» ادامه می‌دهیم

معاون ریاست جمهوری ترکیه از تداوم حضور نظامی این کشور در شهر «ادلب» در شمال غربی سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به دنبال فعل و انفعالات اخیر نظامی بین ترکیه سوریه و ورود اداوت جنگی ترکیه در شهر «ادلب» در شمال غربی سوریه، یک مقام ارشد دولت ترکیه از تداوم حضور نظامی در این منطقه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «فواد اوکتای» معاون ریاست جمهوری ترکیه دوشنبه بعد از ظهر در این زمینه گفت، نظامیان ترکیه برای واکنش نظامی لازم به آن‌هایی‌که قوانین بین‌المللی را زیرپا گذاشتند در ادلب باقی خواهند ماند.

این مقام ارشد دولت ترکیه در ادامه گفت که نظامیان ترکیه به طور خستگی ناپذیری به خدمت مسالمت آمیز خود ادامه داده و هر کسی که پرچم ترکیه را هدف قرار دهد، خرد خواهند کرد.

این در حالی است که وزیر دفاع ترکیه امروز مدعی حمله نیرو‌های ارتش سوریه به یک پست دیده بانی این کشور در ادلب شد. وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که به دلیل آتش توپخانه‌ای ارتش سوریه، پنج نظامی این کشور در یک پست دیده بانی در منطقه «تفتناز» در ادلب کشته کشدند. (جزئیات بیشتر)

برخی منابع خبری نیز نوشتند که پیشروی سریع ارتش سوریه در مناطق جنوبی ادلب، ترکیه را عصبانی کرده است. ترکیه از جمله حامیان ستیزه‌جویان مخالف دولت سوریه است.

وزیر دفاع ترکیه شامگاه یکشنبه با بیان اینکه آنکارا نقشه‌های جایگزینی برای وضعیت ادلب دارد، تهدید کرد اگر به هشدار‌های ترکیه در قبال عملیات ارتش سوریه در این استان بی‌توجهی شود، نقشه‌های جایگزین را اجرا می‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه نیز دوشنبه با بیان اینکه در گفتگو‌ها با هیأت روسی به هیچ توافقی درباره ادلب نرسیدند، خواستار توقف هرچه سریعتر عملیات ارتش سوریه در ادلب شد.

تهدید‌های ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060649

وب گردی

وب گردی