نماینده اصلح باعث مجلسی مقاوم در برابر استکبار خواهد شد

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مردم با انتخاب نمایندگان اصلح می‌توانند یک مجلس شورای اسلامی قوی شکل دهند که به راحتی در مقابل استکبار جهانی وادادگی نکند.

عرفان سعادتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مصادف شدن چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر حماسه‌ای توسط ملت ایران را رقم زد، گفت: حضور مردم در هر 2 مراسم زنده نگه داشتن ایام‌الله است.

وی ادامه داد: اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی، ما جوانان که تصمیم سازان آینده‌ این کشور هستیم، باید به شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب بنگریم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: مقام معظم رهبری درباره مطالعه زندگی سردار سلیمانی در خطبه نماز جمعه 27 دی‌ماه سال جاری فرمودند: «ما بیاییم این حوادث را تقویم کنیم، قیمت‌گذاری کنیم، قدر آنها را بدانیم و ببینیم که اندازه و قیمت این حوادث چقدر است؛ در صورتی تحقّق پیدا می‌کند که ما به حاج‌قاسم سلیمانی و به ابومهدی به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد.»

وی با اشاره به مکتب فکری امام راحل عنوان کرد: مکتب امام خمینی(ره) در آن زمان که قدرت‌های مادی جهان دست به دست یکدیگر داده بودند تا در برابر این مکتب قد علم کنند و مانع از پیروزی آن بر علیه کفر شوند، ایمان به کلام‌الله که وعده داده مستضعفان وارثان این زمین هستند، رمز پیروزی این انقلاب شد.

سعادتی با بیان اینکه شهید سلیمانی پرورش‌یافته انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره) است، گفت: سردار سلیمانی با پشتیبانی از ولایت و سرلوحه قرار دادن مقاومت در مقابل زورگویان توانست نقشه‌های آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان برای تضعیف قدرت کشورهای منطقه را نقش بر آب کند.

این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: ملت ما با شرکت در مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی نشان داده‌اند که همیشه طرفدار ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌های استکبار هستند.

وی ادامه داد: باور نداشتن مسئولان و جریان‌سازان به شعار مقاومت و عمل نکردن در مناسبات مختلف به این شعارها باعث شده تا به درستی گفتمان مقاومت شکل نگرفته و به مثابه یک ایده حکمرانی برای اداره کشور تلقی نشود.

سعادتی اضافه کرد: همانطور که ما با مقاومت توانستیم این انقلاب را به ثمر رسانیم و در عرصه‌ نظامی پیشرفت کرده و مقتدر باشیم، می‌توانیم به راحتی در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی مانع از دخالت بیگانگان در امور کشور شویم؛ چراکه مکتب حضرت امام (ره) و شهید سلیمانی این را به ما می‌گوید.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ملت ایران با دیدن پرورش‌یافتگان انقلاب اسلامی و مکتب که دشمن سعی در به فراموشی سپردن آن‌ها دارد، بار دیگر می‌توانند با حضور در انتخابات مجلس نیز گامی در راستای شکل‌گیری مجلس قوی بردارند. مجلسی که به گفته‌ حضرت امام (ره) در راس امور است. اختصاص حدود یک‌چهارم اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به قوه مقننه اثبات این مدعاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم با انتخاب نمایندگان اصلح می‌توانند یک مجلس قوی شکل دهند که به راحتی در مقابل استکبار جهانی وادادگی نکند و این نهال انقلاب که با خون شهیدان تبدیل به یک درخت تنومند شده است از بین نرود. نمایندگان مجلس نیز وظیفه دارند تا این خواسته‌ مردم یعنی قوی شدن مجلس و عدم وادادگی، به منصه‌ ظهور برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060660

وب گردی

وب گردی