تأثیر ویروس کرونا بر فروش گوشی های هوشمند

گسترش روزافزون ویروس کرونا تاثیر منفی بر بازار گوشی های هوشمند گذاشته و فروش این دستگاه ها در چین نصف شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اپیدمی ویروس کرونا باعث مرگ صدها نفر شده است. این اپیدمی که از شهر ووهان چین شروع و به سرعت گسترش یافت باعث شد کشورها و شرکت ها اقدامات پیشگیرانه ای در مورد جلوگیری از همه گیری سریع آن انجام دهند. بیشتر شرکتهایی که در چین فعالیت دارند تصمیم گرفته اند فعالیتهای خود را در آنجا متوقف کنند. کروناویروس همچنین تاثیر منفی در مورد فروش گوشی های هوشمند گذاشته است. به نظر می رسد فروش در چین نصف شده است.

کروناویروس بر فروش گوشی های هوشمند تاثیر گذار خواهد بود

براساس گزارش منتشر شده در رویترز، این واقعیت که اپل و سایر شرکتهای بزرگ تولیدکننده تلفن های هوشمند در چین ، کارخانه های خود را بسته و یا راه اندازی آنها را به تأخیر انداخته اند، باعث می شود فروش در سه ماهه اول سال 2020 پنجاه درصد کاهش یابد.

طبق تحلیل شرکت تحقیقاتی Canalys ، کروناویروس دو اثر متفاوت در فروش گوشی های هوشمند خواهد داشت. یکی از آنها البته مشکلات تولید است. مورد دیگر این است که فروشگاه های خرده فروشی در چین تعطیل هستند.

تا زمانی که در چین اجازه برگزاری مراسم های عمومی داده نشود برگزاری رویدادهای معرفی گوشی های هوشمند برنامه ریزی شده، ابطال و یا به تاخیر انداخته خواهد شد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته شده شرکت های تولید کننده تجهیزات 5G نیز برای اعمال تغییرات در مسیرهای جاده ای برای تحویل دادن تجهیزات به زمان نیاز دارند.

اگرچه اپل، آیفون 12 را تا ماه سپتامبر معرفی نخواهد کرد ولی براساس تحقیقات صورت گرفته توسط Canalys، هواوی ممکن است مجبور به انتقال کارخانه های تولید کننده تجهیزات 5G به خارج از چین شود.کارخانه تولید کننده آیفون ،فاکسکان نیز تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است ، اما تولید محدود در هند و تایوان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060669

وب گردی

وب گردی