الحشد الشعبی تجلی ۴۰ سال مجاهدت و تا ظهور باقی است

همسر و چهار دختر شهید ابومهدی المهندس در چهلمین روز شهادت همسر و پدرشان ضمن ابراز همبستگی با رهبر انقلاب و دبیر کل حزب‌الله و رهبر انصارالله یمن، اعلام کردند که الحشد الشعبی بر خلاف دسیسه‌ها باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خانواده شهید ابومهدی المهندس، فرمانده ارشد الحشد الشعبی عراق، در چهلمین روز شهادت ایشان و شهید حاج قاسم سلیمانی، با انتشار بیانیه‌ای، از مجاهدت چهل ساله ابومهدی تمجید و خطاب به آمریکا و مزدورانش اعلام کردند که به گواه آنچه حضرت زینب سلام‌الله‌علی‌ها اعلام کرده «روز‌های قدرت شما اندک و جمعیت شما رو به پراکندگی است».

به گزارش شبکه المیادین، خانواده شهید ابومهدی در این پیام، ضمن ابراز انزجار از «سبُعیت آمریکا» در ترور حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، اعلام کردند که «انتقام سخت» دقیقا همان چیزی است که رهبر انقلاب گفت و فرمود: «باید حضور فساد برانگیز امریکا در این منطقه تمام شود».

در این پیام با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان و سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن ابراز همبستگی و اعلام شده که الحشد الشعبی تجلی ۴۰ سال مجاهدت ابومهدی بود و هر کس که به جنون آمریکایی و نخوت صهیونیستی در عراق و منطقه امید بسته متوهم است.

خانواده شهید ابومهدی همچنین با بیان اینکه «هرکس برای تضعیف دولت عراق مذاکره می‌کند، دیر یا زود رفتنی است»، تأکید شده که هر کس که انحلال الحشد الشعبی و پایان فعالیت آن را طرح‌ریزی می‌کند، زایل است و الحشد الشعبی تا ظهور حضرت مهدی (عج) باقی خواهد بود.

متن پیام خانواده شهید ابومهدی به شرح زیر است:

«الحمدلله عدد الرمل والحصی وزنة العرش إلى الثری... سپاس خدای را به شماره ریگ‌ها و سنگ‌ها و هم‌وزن آنچه از روی زمین تا عرش اوست؛ چهل روز پیش در یک عملیات گستاخانه و در عین حال بزدلانه، دو فرمانده ارشد جبهه مقاومت در برابر پروژه مسخ هویت انسان در منطقه غرب آسیا، عموی عزیز بی‌بدیل‌مان سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاره تن ما، پدر رئوف مجاهدمان شهید ابومهدی المهندس (جمال ابراهیمی)، مؤسس و فرمانده الحشد الشعبی، به همراه جمعی از شریف‌ترین برادران و فرزندانشان به فیض اعلای شهادت نائل شدند. خدای مهربان را بی‌اندازه شاکریم که این افتخار عظیم و این کرامت بی‌بدیل را به ما همسر و چهار دختر شهید ابومهدی ارزانی داشت تا با تقدیم دل‌خواسته‌ترین محبوب‌ترین، ارزشمندترین و زیباترین دارایی خود، به این عبارت مشهور زیارت عاشورا عمل کرده باشیم که بأبی أنت وأمی یا اباعبدالله» (پدر و مادرم به فدایت باد، ابا عبدالله).

شهادت در امتداد حیات کریمانه و عزتمندانه او و آخرین و کامل‌ترین پاداش الهی برای مجاهد مخلص جبهه مقاومت به رهبری حکیمانه و عالمانه، ولی فقیه زمان بود که سراسر عمر پر برکت خود را تحت لوای "هیهات منا الذلة" مکتب امام حسین (ع) گذرانید. مردی که چند روز پیش از شهادت در بحبوحه خیانت‌های مکرر آشکار و پنهان، به صراحت خود را "حبیب بن مظاهر" این جبهه نامید.

جهاد او از سال‌های نوجوانی در ضدیت فکری با رژیم عفلقی بعث ستمگر، و در مکتب مرجع شجاع و دانشمند شهید سید محمدباقر صدر (ره) و با همراهی مجموعه گسترده‌ای از شخصیت‌های مؤمن و پرصلابت در عراق آغاز شد. در زمان تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پلی‌تکنیک بغداد با جدیت بیشتر ادامه یافت و پس از اعدام‌های جمعی یارانش و شهادت مظلومانه شهید سید محمدباقر صدر (ره)، با هجرت و در پرتو نور مکتب بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل کامل تری به خود گرفت. از همین زمان پیوند ابدی او با نیرو‌های مؤمن و مقاوم منطقه و این بار نه فقط عراقی- آغاز شد. این رویداد‌های پیاپی تنها مقدمه‌ای بر التزام پیوسته به مسیری جهادی بود که آن را نه در زمان جنگ و نه در دوران آتش بس، نه در خطوط مقدم نبرد و جلوتر از آن و نه در پشت جبهه‌ها رها نکرد.

ابو مهدی، مهندس پیروزی‌های نظامی، مهندس بنای نظام سیاسی مستقل، و مهندس آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها بود. خاک سرپل ذهاب و شلمچه و خوزستان و کردستان، تالاب‌های جنوب عراق، خیابان‌های بغداد و تکریت و سامراء، کوهستان‌های سنجار و حمرین و مکحول، صحرای غربی، صعب‌العبورترین جاده‌ها، دورترین روستاها، نقاط صفر مرزی و فراتر از آن، بر جهاد مخلصانه و خستگی ناپذیری شهادت می‌دهند که امریکایی‌ها و ایادی داخلی‌شان را خسته کرد. جهادی که در آن رضایت پروردگار متعال، اطاعت از، ولی امر مسلمین، تفقه در دین، صیانت از جان و مال و کرامت انسان حتی در جریان سخت‌ترین نبرد‌ها و خدمت به مظلومین از هر دین و نژاد و قومیتی را چراغ راه خویش قرار داده بود.

الحشد الشعبی بارزترین تجلی بیش از ۴۰ سال مجاهدت او در کنار یاران وفادارش بود. به رغم تمامی کارشکنی‌ها برای به تاخیر انداختن آزادسازی مناطق مختلف اشغال شده به دست تکفیریون، نیروی بازدارنده ملی‌ای پدید آمد که در سال ۱۳۹۶ پیروزی دشوار، اما قاطعانه را علیه سبعیت داعش رقم زد. مجاهدان الحشد الشعبی که به رغم همه تهدیدات داخلی و خارجی شجاعانه در کنار سایر واحد‌های نیرو‌های مسلح عراق، و با پشتیبانی بی‌دریغ ایران اسلامی، نیرو‌ها و فرماندهان از جان گذشته جبهه مقاومت و در راس همه آن‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حماسه‌ها آفریدند. آنان دولت عراق را بار دیگر بر شانه‌های ستبر خود بنا کردند. هیبت از دست رفته‌اش بازگردانیدند و به عنوان عضو رسمی قدرتمند در ساختار نظامی عراق، سند استواری در برابر هر شکلی از تعدی به امنیت و سلامت سرزمین و انسان شدند، تا عراق به درجه‌ای از قدرت برسد که نه تنها موجودیت یکپارچه‌ی بر باد رفته خود را بازیابد، بلکه بقا، تمامیت ارضی و امنیت همسایگان خود را با حراست مرز‌ها تامین کند. طرح نظام‌های سیاسی عقب‌مانده و پشتیبان تکفیر را متلاشی کند، و در نهایت حلقه تفکیک ناپذیری در زنجیر‌های محکم مقاومت در منطقه باشد.

این حلقه جدید تمام تلاش‌های چندین ساله ایالات متحده آمریکا برای ضعیف نگاه داشتن بنیان‌های دولت عراق و متزلزل ساختن ساختار نظامی و امنیتی آن، و طرح تجزیه سرزمینی، سیاسی، نظامی و اجتماعی عراق در بستر اشغال و جهل و تکفیر و تخریب و کشتار را با بن بست جدی مواجه کرد. به همین علت، منظومه سیاسی، امنیتی و نظامی امریکا تصمیم به اجرایی کردن تهدیداتی گرفت که به طور جدی تابستان ۱۳۹۸ علیه دولت عراق مطرح کرده بود. عراق باید مسیر رفته را باز می‌گشت، دوران بیرون راندن مقتدرانه نیرو‌های آمریکایی و تثبیت قدرت عمل خود در نبرد با داعش را پشت سر می‌گذاشت و تسلیم سیاست‌های جدیدی می‌شد که آن را به مستعمره‌ای برای چپاول ثروت‌ها و کانونی برای توطئه چینی علیه دیگر ملت‌های مقاوم منطقه بدل می‌کرد.

یکی از اهداف اساسی ارتکاب جنایت بین المللی در بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ نابود کردن قدرتمندترین ساختار پشتیبان دولت یکپارچه عراق و هسته مقاومت انسان ساز در برابر ذلت بود. این جنایت نقطه اشتعال فرایند جدیدی بود که از روز‌های ابتدایی پاییز ۱۳۹۸ با برنامه ریزی دقیق و گسترده اجرایی شد.

فرایند جدید، سوار بر موج مطالبات بحق مردمی، تظاهرات شهر‌ها را به اعمال وحشیانه کشانید. سیاست آشفته خیابانی را جایگزین تقویت بده بستان‌های قانونی از مسیر نهاد‌ها و نمایندگان منتخب ملت کرد، خیابان‌ها و جاده‌های شهری در مرکز و جنوب عراق را ملتهب و نهاد‌های رسمی دولت و نیرو‌های حافظ امنیت را بی اعتبار ساخت، و بالاخره نوک پیکان تیز خود را به سوی پرچمداران اصلاح مجاهدان الحشد الشعبی گردانید که مقر‌های ایشان منبع خدمات رسانی به ملتی بود که امنیت و بلکه بقای خود را مرهون ایثارگری‌های آنان می‌دانند.

فرایند تضعیف تدریجی دولت عراق تا حدی پیش رفت که دولت نه تنها نتواند در مقابل بمباران وحشیانه نیرو‌های الحشد الشعبی در مرز‌های غربی عراق و اعتراف رسمی امریکا به این جنایت واکنشی نشان دهد، بلکه این بار آسمان پایتخت عراق را صحنه مانور هواپیما‌های نظامی امریکایی ببیند. همه چیز برای اجرایی کردن ایده بستن کریدور زمینی عراق به سمت جبهه‌های اصلی مقاومت در مرز‌های فلسطین اشغال فراهم شد.

ایالات متحده آمریکا تصمیم خود را که از سال‌ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده بود، عملی ساخت. گماشته‌های آمریکا که برای کسب رضایت ارباب خود در رقابتی شدید با یکدیگر به سر می‌برند، به او اطمینان دادند که هر نوع اقدام نظامی جدی علیه ابومهدی و در حقیقت الحشد الشعبی و بالاتر از آن دولت عراق، با هیچ عکس‌العمل خطرناکی مواجه نخواهد شد. این گونه بود که آمریکا جرأت کرد امید مظلومان منطقه و فرمانده بزرگ نیرو‌های مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یار وفادار و دیرین او حاج ابومهدی المهندس، فرمانده رسمی مهم‌ترین واحد نظامی در نیرو‌های مسلح عراق را (که امریکا برای سالیان طولانی او را تروریست قلمداد کرده و هدف چند عملیات ناموفق ترور قرار داده بود) در قلب پایتخت عراق هدف قرار دهد. منظومه نظامی و امنیتی آمریکا به واسطه فرمان رئیس جمهور متهور و بی شرم آمریکا «ترامپ» (این بازیچه دست سیستم صهیونیستی) دو اتومبیل غیر نظامی» حامل دو هیئت رسمی ایرانی و عراقی را با موشک‌های لیزری ضد تانک بمباران کرد.

کیست که نداند این نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و این حجم از وقاحت دولت آمریکا بدون جبن و خیانت و نفاق گماشته‌ها میسر نمی‌شد. اما حاشا که شهادت فرماندهان بی باک این جبهه خللی در مقاومت منطقه‌ای و داخلی پدید آورد. این شهادت عظیم که در تاریکی نیمه‌های شب رخ داد، نور هدایت ما خواهد بود و بدن‌های مطهر پاره پاره و خاکستر شده شهیدان عراقی و ایرانی پلی مستحکم بنا خواهد کرد که ما را به مقصد نهایی رهنمون می‌شود. چرا که در مکتب ما شهیدان با خون خود امت را زنده‌تر می‌کنند.

تشییع بی نظیر شهدا در عراق و ایران، اقدام شجاعانه نمایندگان ملت عراق در تصویب طرح بیرون راندن نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا از کشور، راهپیمایی میلیونی «ثوره العشرین الثانیه» با شعار بیرون راندن نیرو‌های امریکایی و سیلی قدرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به آمریکا در حمله به پایگاه عین الأسد از ثمرات این شهادت پر برکت است.

ما خانواده شهید ابو مهدی با اطمینان و قدرتی که شهادت پدرمان به ما بخشیده است و به پشت گرمی ملت شجاع و مقاوم عراق، اعلام می‌کنیم: هر کس که به جنون آمریکایی و نخوت صهیونیستی در عراق و منطقه امید بسته و عزت انسانی خود را بر سر این قمار باخته است، متوهم است، متوهم است، متوهم است... (تا نفس هست)؛ و هر کس که برای تضعیف دولت عراق مذاکره می‌کند، دیر یا زود خواهد رفت، اما دولت یکپارچه عراق باقی خواهد ماند؛ و هر کس که برای اضمحلال نیرو‌های مسلح عراقی دلیر تلاش می‌کند ساده لوح و خام است؛ و هر کس که انحلال حشد الشعبی و پایان فعالیت آن را طرح ریزی می‌کند، زایل است و حشد الشعبی تا ظهور حضرت مهدی (عج) باقی خواهد بود.

قاتلان قسی القلب این مردان شریف بدانند، ندای حضرت زینب (س) محقق خواهد شد: «روز‌های قدرت شما اندک و جمعیت شما رو به پراکندگی است.» پیروزی محتوم این مکتب به دست مجاهدان راه حق، «آتش جهنم» را بر سر ایالات متحده امریکا و گماشته‌های ذلیل آن فرو خواهد ریخت.

به حکیم عالم و شجاع و مدبر و رهبر این امت و جبهه عظیم، حضرت امام خامنه‌ای (أدام الله ظله الشریف). ارادتمندانه اعلام می‌کنیم، «انتقام سخت» این جنایت در نظر ما خانواده شهید دقیقا همان عبارتی است که حضرتعالی اعلام کردید، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم: باید حضور فساد برانگیز امریکا در این منطقه تمام شود. ما- همسر و چهار دختر این شهید اسلام- که سالیان طولانی در هوای انقلاب اسلامی، انقلاب استقلال و عزت و کرامت، نفس کشیده‌ایم و رشد کرده‌ایم. خود برای همیشه بدهکار این انقلاب می‌دانیم. تلافی چهلمین روز شهادت او با سالروز پیروزی این انقلاب تجلی ارادت خالصانه او به این انقلاب است. اکنون خون پاک او عزم و همت ما را برای طی طریق در مسیری که او را به اوج سرافرازی رسانید، جزم کرده است. پس از این شهادت پرافتخار ماموریت اصلی ما آغاز شده است. ما- همسر و چهار دختر ابومهدی- سربازان شما هستیم و آمادگی کامل خود را برای خدمت خالصانه در این جبهه اعلام می‌کنیم.

به سید حسن نصر الله «سید و روح مقاومت» که صلابت او، حسین (ع) در کربلا را در برابر چشمانمان مجسم کرده است می‌گوییم، همچنانکه پدرمان گفت، «ما در این پروژه پاسخ آگاهانه که از آسمان تا زمین امتداد یافته است در کنار شما بودیم، هستیم و خواهیم ماند.»

به سید عبد الملک حوثی، فرمانده مجاهدان شریفی که شرورترین دشمنان را با مقاومت خود مرعوب ساختند و صبر را با صبوری خود خجل کردند می‌گوییم: «ما با شماییم، ما با شماییم، و نه با دشمنانتان»

به سوی مجاهدان راه حق که ما را احیا کردند دست یاری دراز می‌کنیم.

خطاب به مجاهدان شجاع الحشد الشعبی که نشان دادند شایعات باطل صاحبان قلب‌های مریض آنان را متزلزل نمی‌کند و هراسی از ملامت ملامت‌کنندگان ندارند اعلام می‌کنیم، در برابر ایستادگی شما سر تعظیم فرود می‌آوریم و در ادامه این مسیر دشوار تا پایان با شما خواهیم بود و بدانید همچنانکه پیش از این فرمانده شهید شما حاج ابو مهدی المهندس عاشقانه خود را پدر و برادر شما می‌دانست، با شهادت مظلومانه خود پشت همیشگی شما خواهد ماند.

با پدر و اسوه خود شهید ابومهدی که با شهادت زنده‌تر و جاودانه شد، بر سر عهد می‌مانیم تا روزی که به حول و قوه الهی دیدارمان تازه شود و با دستان کریم خود غبار رنج را از چهره یک یک ما بزداید.

وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون» ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ - ۱۶ جمادی الثانی ۱۴۴۱»

کد خبر: 1060726

وب گردی

وب گردی