تمدن نوین اسلامی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد می‌شود

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمدن نوین اسلامی با مجلس تراز انقلاب اسلامی، دولت جوان و حزب اللهی، با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمون‌های مقام معظم رهبری برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: با گذشت چهل و یک سال از انقلاب اسلامی ایران، امروز شاهد قدرت روز افزون ملت ایران هستیم و همین امر باعث افزایش دشمنی جهان‌خواران با ایران شده است. اکنون در اولین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب منتشر شد، می‌توان گفت این بیانیه در شرایطی از جانب مقام معظم رهبری ایراد شد که ناامیدی ناشی از رکود اقتصادی و بیکاری بر برخی از جوانان این سرزمین تاثیر گذاشته و فرصت طلبان و بدخواهان آینده انقلاب اسلامی را در نگاه آنان تاریک انگاشتند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رهبر انقلاب با تکیه بر قدرت، علم، تقوا و نیروی جوانی وظیفه‌ای خطیر را بر دوش مردم ایران به خصوص جوانان نهادند. قسمت اول این بیانیه با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید عالم و جهانی شدن شعارهای فطری، درخشان و همیشه زنده انقلاب اسلامی است و به دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی می‌پردازد و فاصله میان هست‌ها و بایدهای جمهوری اسلامی را نمایان می‌کند. ذکر این نکته مهم، که برای برداشتن گام‌های محکم و استوار در آینده، باید گذشته را به درستی شناخت. هم چنین پدیده برجسته جهان معاصر، «تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار» یکی دیگر از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود که اصل ما می‌توانیم را به اثبات رسانید.

در بیانیه شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی کشور عنوان شده است: از برکات بزرگ انقلاب اسلامی می‌توان به ایجاد امنیت و حفظ تمامیت ارضی در هشت سال دفاع مقدس و پس از آنان، ایجاد زیرساخت‌ها و پیشرفت پرشتاب و چشمگیر در عرصه پژوهش و فناوری، رشد شگفت آور بصیرت سیاسی آحاد مردم، گسترش عدالت در توزیع امکانات عمومی کشور، ارتقا معنویت و اخلاق در بین مردم، مقاومت در برابر زیاده خواهان و مستکبران عالم و تبدیل شدن به یک الگوی ایستادگی برای دیگر کشورها اشاره کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود و هم چنین در بیانیه گام دوم با اشاره به نقش محوری جوانان در ایجاد این برکات، برداشتن گام دوم انقلاب را وظیفه جوانان دانسته و آنان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی می‌دانند، چرا که مهم‌ترین ظرفیت امید بخش کشور نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است. سپس ایشان با اشاره به فهرست طولانی فهرست‌های مادی کشور با نگاهی خوش بینانه به آینده در پرتو امید، توصیه‌هایی کردند که اهم این توصیه‌ها پیرامون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و مرزبندی با دشمن است.

دانشجویان بسیجی در این بیانیه بیان کردند: بدون شک امروز ایران اسلامی در راه رسیدن به قله پیشرفت با شتاب بسیاری حرکت کرده که توانمندی‌های علمی در زمینه‌های موشکی، نانو فناوری، هسته‌ای و دیگر زمینه‌ها از دستاوردهای این حرکت 40 ساله است که با در نظر گرفتن این توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌تواند به حرکت پرشتاب خود قدرتمند تر از گذشته ادامه دهد. پس از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت جریانات سیاسی کشور با این بیانیه شاهد مثالی است بر میزان کارایی آن‌ها در خدمت به مردم است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بر خلاف جریان غیر انقلابی در داخل کشور، جریانات انقلابی در پی تبیین آن برآمدند و در گام بعدی پیاده سازی آن در جهت خدمت به مردم را آغاز کردند تا کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به منصه ظهور بگذارند. با گذشت زمان روز به روز شاهد زاویه گرفتن جریان غیر انقلابی با ولایت فقیه بودیم که با جایگزین کردن مباحث فرعی به جای مسائل اصلی و تحت الشعاع قرار دادن مسائل اولویت دار نظام جمهوری اسلامی سعی بر تفرقه انداختن میان مردم داشتند تا بتوانند از طریق دوقطبی سازی و آشوب در کشور از آب گل آلود ماهی بگیرند. آشوب های اخیر در ماه های آبان و آذر و تخریب اموال عمومی کشور در همین راستا قابل تحلیل و بررسی است که با پاسخ کوبنده مردم بصیر و انقلابی روبرو شد.

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور آمده است: در این شرایط خبر تلخ شهادت حاج قاسم سلیمانی کام مردم ایران را تلخ کرد و وحدت دوباره را به ایرانیان بازگرداند. ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی خون ملت ایران را به جوش آورد و آحاد مردم ایران جدا از هر طیف سیاسی خواستار انتقام خون حاج قاسم، از آمریکا، این جرثومه سیاه و کثیف شدند. تشییع میلیونی پیکر سردار قاسم سلیمانی در شهرهای اهواز، قم، مشهد، تهران و کرمان چشم همه جهانیان را خیره به خود کرد و صدای مرگ بر آمریکا را به گوش تمامی کشورهای جهان رسانید. رفراندم حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و بار دیگر همه مردم ایران با حضور پرشکوه خود به این نظام آری گفتند. بدون شک فقط نظام جمهوری اسلامی ایران است که میتواند افرادی چون قاسم سلیمانی را تربیت کند و چشم همه جهانیان را خیره به قدرت خود کند.

در بخش دیگری از این بیاینه آمده است: پس از گذشت چند روز از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران طی یک عملیات شجاعانه و گسترده پایگاه عین الاسد که یکی از مهمترین پایگاه های آمریکا و مغز فرماندهی آن در عراق بود را با موشک بمباران کرد. از نکات مهم این شلیک می توان به بومی بودن موشک ها اشاره کرد که نشان از سرعت بالای پیشرفت در صنایع موشکی ایران با وجود شدیدترین تحریم ها در 40 سال اخیر دارد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: پس از گذشت 41 سال از انقلاب اسلامی، با مجلس تراز انقلاب اسلامی و دولت جوان و حزب اللهی و با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمون‌های مقام معظم رهبری می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را رقم زده و در امر ظهور حضرت حجت(عج) ایفاگر نقشی مفید و موثر باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060740

وب گردی

وب گردی