مدارس در روز بعد از انتخابات تعطیل می‌شوند؟

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بعدازظهر روز انتخابات با توجه به میزان حضور مردم، تصمیم قطعی و نهایی را برای تعطیلی مدارس اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود ثقفی با در زمینه تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در روز پس از انتخابات گفت: معمولا مدارسی که به عنوان حوزه اخذ رای مشخص شده‌اند، ممکن است در روز بعد از انتخابات به دلیل تعداد زیاد آرا تعطیل شوند؛ اما تا روز انتخابات به صورت قطعی نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: باید روز انتخابات فرا برسد تا مشخص شود میزان مشارکت در مدارسی که حوزه اخذ رای هستند تا چه اندازه‌ای بوده و متناسب با مشارکت مردم، در صورت ضرورت، مدارس را برای روز بعد از انتخابات تعطیل کنیم؛ در غیر این صورت معمولا تعطیلی اتفاق نخواهد افتاد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس به میزان مشارکت مردم بستگی دارد، افزود: اگر میزان مشارکت زیاد باشد، شمارش آرا پروسه‌ای زمان‌بر خواهد شد و با توجه به اینکه تعداد رای دهندگان زیاد است، کار به شب انتخابات ختم نخواهد شد و لازم است تا یک روز مدارس تعطیل شوند.

وی تاکید کرد: همچنان می‌گوییم که تعطیلی مدارس به میزان مشارکت مردم وابسته است و هنوز به طور قطع مشخص نیست.

ثقفی درباره مدارسی که به عنوان حوزه اخذ رای انتخاب می‌شوند گفت: مدارسی که به عنوان شعب اخذ رای در نظر گرفته شده مدارس دولتی هستند. همه حوزه‌ها از مدت‌ها قبل با هماهنگی فرمانداری تهران مشخص شده‌اند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: کسانی که مسئول صندوق و کارگزار آن حوزه هستند، ممکن است در آن مدرسه کار نکنند و در مدرسه دیگری مشغول به فعالیت شوند؛ یعنی هر 2 مدرسه درگیر این موضوع هستند. بنای ما بر این است که اگر این اتفاق بیفتد کل مدارس را تعطیل کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت: بعدازظهر روز انتخابات تصمیم قطعی و نهایی را برای تعطیلی مدارس با توجه به میزان حضور مردم اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060748

وب گردی

وب گردی