قهرمان پروری در ورزش پایه با ایجاد هنرستان تخصصی شنا

سرمربی تیم واترپلوی دانشگاه آزاد معتقد است اگر بین فدراسیون و مدارس سما یک تعامل خوب ایجاد شود می توان با تشکیل یک هنرستان تخصصی شنا از طرفیت های این رشته بهره کافی برد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از موفق ترین تیم های این فصل دانشگاه آزاد تیم واترپولو است که با موفقیت به نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر صعود کرده است. در همین زمینه با علیرضا شهیدی پور سرمربی این تیم به صحبت پرداختیم که مشروح صحبت های او را با هم می خوانیم.

تیم واترپلوی دانشگاه آزاد از سال ۱۳۹۳ با ترکیبی از ملی پوشان بزرگسال و جوانان با انگیزه تشکیل شد و تا امروز فعالیت های خود را ادامه داده است. هر سال می کوشیم تا تیم بهتری را روانه مسابقات کنیم اما بحث بودجه هم مطرح است. باشگاه های دیگری که در لیگ برتر شرکت می کنند قطعا از نظر بودجه با دست و دلبازی بیشتری در مسابقات شرکت می کنند. سایپا و پرسپولیس از تیم هایی هستند که هزینه های کلانی در لیگ دارند. ما سعی می کنیم با یک بودجه متعادل کار خود را پیش ببریم.

قهرمان سال قبل در گروه ما حذف شد

امسال مسابقات لیگ برتر در دو گروه A و B برگزار شد و در گروه ما تیم پرسپولیس که در اولین حضور خود در لیگ برتر با حضور گسترده ملی پوشان و به واسطه بودجه خوبی که در اختیار داشت، قدرتمند ظاهر شده بود، در جایگاه نخست گروه قرار گرفت و تیم دانشگاه آزاد در جایگاه دوم ایستاد. چهار بازی در مقابل پرسپولیس برگزار کردیم که در سه دیدار متحمل شکست شدیم و در یک دیدار توانستیم به نتیجه تساوی برسیم. جالب اینجاست که سایپا قهرمان فصل قبل در گروه ما سوم شد.

آماده بازی با حریف بعدی هستیم

بعد از صعود از مرحله گروهی، در بازی های پلی آف تیم رعد پدافند را توانستیم از پیش رو برداریم که حریف قدرتمندی بود. به این ترتیب راهی جمع چهار تیم برتر کشور شدیم و آماده حضور در فینال هستیم. باید با تیم امیدیه رو به رو شویم که تیم فوق العاده خوبی است و با پیشینه ۲۰ ساله در عرصه واترپلودر نیمه نهایی حضور دارد. امیدواریم بتوانیم تاکتیک های خودمان را در این دیدار پیاده کنیم و به موفقیت برسیم.

بازیکن کلیدی تیم فصل را از دست داد

مشکل عمده ما در حال حاضر این است که بازیکنان ملی پوش ما که در اردوی تیم ملی برای رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند ممکن است مانند امیرحسین رهبر بازیکن کلیدی تیم آسیب ببینند. به نظر می رسد با نوع مصدومیت امیرحسین او فصل را به طور کامل از دست داده است. از دست دادن چنین بازیکن جایگزین ناپذیری بسیار تلخ است اما چاره ای غیر از ادامه مسیر بدون او نداریم. امیدواریم بتوانیم مدال قهرمانی مسابقات را به او بدهیم.

لیگ جوان تر شده است

امسال به واسطه حضور گسترده جوانان در لیگ برتر و پوست اندازی بسیار درستی که در تیم ملی انجام شد، لیگ پویا تری را شاهد بودیم . در مسابقات هر دو گروه هم مشهود بود که سرعت و کیفیت فنی مسابقات لیگ افزایش چشمگیری پیدا کرده است. امیدواریم این امر باعث پیشرفت واترپلوی کشورمان شود. در سال های گذشته همواره واترپلوی کشور بین ۵ تیم برتر آسیا قرار داشته است اما در سطح جهانی حرف زیادی برای گفتن نداشتیم چرا که کشورهای مطرح اروپا نظیر مجارستان، صربستان، اسپانیا و ایتالیا و ... اجازه خودنمایی به تیم های آسیایی را نمی دهند. در سطح آسیا اوضاع متفاوت است و حرف های زیادی برای گفتن داریم.

مدال آسیایی ارزشمند بود

بعد از ۴۴ سال توانستیم مدال بازی های آسیایی را کسب کنیم و در مسابقات قهرمانی آسیا که پیش رو داریم امیدواریم بتوانیم مدال خوشرنگ دیگری را کسب کنیم. تیم واترپلو کشورمان با توجه به جوانگرایی انجام شده، آینده روشنی را خواهد داشت و می تواند در آسیا برای حریفان دردسر ساز شود.

استعدادیابی در مدارس سما ارزشمند است

در زمینه استعداد یابی فدراسیون شنا تلاش های زیادی کرده است و آکادمی های خوبی در استخر ۹ دی، استخر آزادی و همچنین شهرستان ها ایجاد شده اند. برگزاری رقابت های نوجوانان با هدف کشف استعدادها هم اتفاق بسیار مناسب دیگری بود که رخ داد..

در دانشگاه آزاد طرحی در حال راه اندازی است که با همکاری فدراسیون شنا و مدارس سما، استعدادیابی بسیار گسترده ای را در برخواهد گرفت. این طرح در دست بررسی می باشد و اگر اجرایی شود باعث کاهش هزینه ها خواهد بود چرا که یارگیری ها از همین مدارس سما انجام می شود و برای تیم ما هم بسیار مفید خواهد بود.

هنرستان شنا ایده بسیار خوبی است

در حال حاضر و با توجه به حجم کم متقاضیان، شاید ظرفیت مناسبی برای تشکیل هنرستان تخصصی واترپلو وجود نداشته باشد اما چون پایه این ورزش از شنا می باشد، اگر بین فدراسیون و مدارس سما یک تعامل خوب ایجاد شود می توان با تشکیل یک هنرستان تخصصی شنا از طرفیت های این رشته بهره کافی برد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060750

وب گردی

وب گردی