رژه مردانِ تکراری در انتخابات فدراسیون فوتبال

تلخ ترین اخبار ورزش ایران در هفته ای که گذشت، به فوتبال مربوط می شد. جایی که مجمعی از آدم های ناکارآمد و امتحان پس داده، برای ریاست بدهکارترین و مهم ترین فدراسیون ورزشی کشور ثبت نام کردند بی آنکه هیچ پشتوانه آکادمیکی را به مجموعه کارنامه مدیریتی سرشار از ایراد و پر از اشتباه خود اضافه کنند! این بزرگترین خبر تلخی بود که ورزش ایران در هفته قبل شنید.

گروه ورزش ایسکانیوز، هومن جعفری: اگر شما هم طرفدار فوتبال ملی هستید، حق دارید که ترکیب مدیران ثبت نام کرده برای ریاست فدراسیون فوتبال را نسپندید. جای بسیاری از چهره های علمی و کاربلد فوتبال ایران در این انتخابات خالی بود. در این میان از نکته های زیر هم نباید غافل شد.

تکرار اسم های تکراری

مرور اسامی نامزدهای انتخاباتی و سابقه مدیریتی شان بی اندازه تلخ است. جمیع آدم هایی که قرار است رئیس فدراسیون شوند، روی هم توان اداره یک باشگاه خصوصی را ندارند. کابینه ای که تشکیل داده اند سرشار است از آدم های اخراج شده از فوتبال یا آدم هایی که هنوز در فوبال ایران مسئولیت دارند و به عبارت دیگر، بلبشویی که در فوتبال ایران می بینیم حاصل عملکرد همین آقایان است! اسم های تکراری در حالی وارد بازی انتخابات فدراسیون فوتبال شده اند که هیچ کدام محض خنده یا فریب اذهان عمومی، حاضر نشده اند که اسم چند استاد و متخصص دانشگاهی را به تیم های خود اضافه کنند تا نشان دهند که برای برطرف کردن مشکلات فوتبال ایران راهکارهای علمی را می پسندند!

برای بدهی ها چه فکری دارید؟

هیچ کدام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال برای این سوال که برای پرداخت بدهی های کلان فدراسیون فوتبال چه برنامه علمی، جدید و مدرنی دارید، پاسخ درستی ندارند. آنها امیدوارند که فیفا مطالبات فدراسیون را پرداخت کند یا بتوانند با استفاده از رانت های شخصی و گروهی، چند اسپانسر جدید را به مجموعه فدراسیون اضافه کنند. هیچ کدام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال برنامه ای مدون، آکادمیک، ساخته و پرداخته چند ذهن خلاق و کاملا عملیاتی را به عنوان برنامه مالی خود منتشر نکرده اند و بعید است که چنین چیزی را هم منتشر کنند.

از آنها غیر از ناکامی های متعدد چیزی به یاد نداریم که بخواهیم به تجارب شخصی شان دلخوش کنیم.

برنامه محوری جایی در این انتخابات ندارد

هیچ کدام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال با پشتوانه برنامه های خود وارد فضای انتخاباتی نشده اند. آنها فقط بر سر استفاده از اسامی مدیران ناکارآمد دیگر در فهرست خود با هم رقابت دارند اما هیچ کدام از آنها حتی ادعای موفق شدن فوتبال با حضور خود را مطرح نمی کنند. همه می دانند که اوضاع فدراسیون خوب نیست اما آقایان عاشق میز ریاست، ایده یا حرف تازه ای برای گفتن ندارند! مدیران باشگاهی حاضر در انتخابات یا یا مدیران تیم های منحل شده اند یا موفقیت های نسبی شان در فوتبال باشگاهی متعلق به سال ها قبل بوده و مشخص نیست که با وضع امروز فوتبال ایران بتوانند ریاست کنند.

بازنده ها پیشتازند

تلخ ترین نکته ای که در انتخابات فدراسیون فوتبال مشهود است، عدم شرکت نامزدهای هیجان انگیز و جذاب است. آنها که به نظر می رسید ایده یا حرفی برای گفتن دارند، حتی حاضر به شرکت در انتخابات هم نشدند. تعدد مدیران ناکارآمد و امتحان پس داده، جمع شدن جمع بازنده ها را تلخ تر می کند. متاسفانه واقعیت این است که نامزدهای ریاست بر فدراسیون جای تلاش برای جذب چهره های موفق، آکادمیک و با دانش بر سر استفاده از مدیران ناموفق و بازنده با هم رقابت دارند. اسامی بسیار تلخی را می شنویم که هرکدام شان پرونده ای قطور از سومدیریت و ناکامی دارند و تلخ تر اینکه اسم شان به گونه ای مطرح می شود که انگار نجات فوتبال ایران به دستان نالایق آنها بستگی دارد!

علم جایی در این میان ندارد

فوتبال یک صنعت است و صنعت را باید با علم و سرمایه اداره کرد. نه برای فوتبال ورشکسته ایران سرمایه ای باقی مانده و نه نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال قرار است نقش راکفلر را بازی کنند. علم اما جایگاهش کجاست؟ کدام یک از این افراد یک متخصص بازاریابی یا مدیریت را همراه با خود به فدراسیون خواهند برد؟ کدام یک از این افراد از یک متخصص حقوقی قدرتمند در تیم اصلی خود رونمایی کرده اند که قرار است به صورت جدی و پیگیر، وارد مناقشه های بزرگی چون حق پخش و بلیت فروشی شوند؟ کدام یک از این افراد می توانند بدون مترجم با اسکوچیچ یا شیخ سلمان یا اینفانتینو صحبت کنند؟ کدام آنها می توانند در مجامع بین المللی بدون نیاز به مترجم در مباحث شرکت کنند و نظرات موافق را برانگیزند؟ کدام یک از نامزدهای ریاست فرداسیون فوتبال در تیم اجرایی خود متخص حقوق بین الملل دارند تا بتوانند مقابل تهدیدات جدی بین المللی بر سر میزبانی ایران واکنشی درخور ارائه دهند؟ ببخشید اما این سوالات در قیاس با وزن و اسم آدم هایی که در این انتخابات قرار است شرکت کنند، خنده دار و بی معناست! علم و تخصص در انتخاباتی فدراسیون فوتبال جایی ندارند و این نشان می دهد که قرار است همان اشتباهات را دوباره تکرار کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060775

وب گردی

وب گردی