توجه سودجویانه احزاب به جریان دانشجویی در ایام انتخابات

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: احزاب و جریان‌های سیاسی کشور مجموعه‌های دانشجویی را بستر مناسبی برای رسیدن به اهداف خود در نظر می‌گیرند، در همین راستا دانشگاه و دانشجویان در ایام نزدیک به انتخابات برای احزاب مهم می‌شوند.

مهدی هاشم‌زاده در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش آفرینی جریان دانشجویی در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار کرد: جریان دانشجویی ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات، باید برای معرفی کاندیداهای اصلح و تراز انقلاب اسلامی تلاش کند.

وی ادامه داد: جریان دانشجویی باید با آگاهی کامل، از سیاست‌زدگی و بازی در زمین احزاب جلوگیری کند؛ زیرا سیاسیون بیشتر دغدغه حزب و منافع خود را دارند و شاید کمتر به فکر مردم و مشکلات جامعه باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی کشور مجموعه‌های دانشجویی را بستر مناسبی برای رسیدن به اهداف خود در نظر می‌گیرند، در همین راستا دانشگاه و دانشجویان در ایام نزدیک به انتخابات برای احزاب مهم می‌شوند.

هاشم زاده با بیان اینکه اقدامات حزبی برای جریان دانشجویی سم است، گفت: جنبش دانشجویی باید فعالیت سیاسی و علم آن را داشته باشند، ولی در زمین بازی سیاست و به نفع احزاب خاصی نقش‌آفرینی نکند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: دانشجو موذن جامعه است و شکی در آن نیست، مردم از دانشجویان انتظار دارند تا در کنشگری و مطالبه‌گری آن‌ها را همراهی کند.

وی اضافه کرد: اقشار مختلف مردم در جریان‌های برجام، همراه با جریان دانشجویی بودند، به همین منظور در برهه‌هایی مانند انتخابات نیز باید به مطالبات و نکات مد نظر جنبش دانشجویی و مردم دقت شود.

هاشم زاده گفت: جریان دانشجویی به عنوان قشر نخبگانی جامعه تلقی می‌شود، به همین منظور لازم است به دغدغه‌مندی و تفکرات دانشجویان احترام گذاشته شود و مورد باور و پذیرش عمومی جامعه قرار گیرد.

این دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: اگر جریان دانشجویی تنها به دنبال کنشگری و مطالبه‌گری در جامعه باشد و نتیجه گرایی را پیگیری نکند، شاهد رفتار مفیدی از سوی جریان دانشجویی برای جامعه نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر صحبت‌ها و نطق‌های نمایندگان در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی کشور به‌شمار می‌رود؛ زیرا نمایندگان باید دقت کنند که نماینده مردم حوزه انتخابیه خود هستند و مردم آنها را برگزیدند تا محرومیت از آن منطقه کاسته شود؛ اما نمایندگان در سخنرانی‌هایشان کمتر به مشکلات حوزه انتخابیه‌ خود توجه می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای نماینده جامعه و کل مردم هستند، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جامعه قانون‌گذاری و برای کشور در سطح کلان سیاست‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان از تریبون مجلس شورای اسلامی سوء‌استفاده می‌کنند، گفت: نمایندگان از تریبون مجلس را وسیله‌ای در نظر می‌گیرند مه با منم آن بتوانند از مردم رای مجدد بگیرند. حضور برخی از این افراد در حوزه انتخابابیه تنها به دلیل جمع‌آوری مجدد آرا از مردم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060779

وب گردی

وب گردی