کنش‌گری علمی و خلاقانه عالمان کشور؛ موجد خوداتکایی و استقلال واقعی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی ضمن قدردانی از توجه همیشگی و حمایت های معظم له از نهاد آموزش عالی و توسعه علم و فناوری در کشور تأکید کرد: کنش‌گری علمی و خلاقانه عالمان کشور موجد خوداتکایی و استقلال واقعی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور که در قالب توئیتی منتشر شده است منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی از توجه همیشگی و حمایت های معظم له از نهاد آموزش عالی و توسعه علم و فناوری در کشور قدردانی کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: حکیمان و عالمان مسلمان همواره دانایی را نشانه قدرت و توانایی دانسته‌اند. امروزه که پیشرفت‌های علمی خارج از کمند کتمان قدرت‌های انحصارگرا قرار گرفته‌اند، وظیفه خود می‌دانم از التفات و توجه همیشگی و نافذ مقام معظم رهبری به نقش‌آفرینی جامعه علمی کشور کمال سپاس و امتنان را داشته باشم.

در ادامه این پیام آمده است: اکنون که در طلیعه دهه پنجم پس از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، با اتکال به قدرت لایزال هستی و رهنمودهای معظم له امید به درخشش و گشایش افق‌هایی تازه‌تر در عرصه علم و فناوری داریم؛ زیرا بر این باوریم که کنش‌گری علمی و خلاقانه عالمان کشور موجد خوداتکایی و استقلال واقعی کشور است.

شایان ذکر است در روزهای گذشته مقام معظم رهبری با انتشار توئیتی به زبان انگلیسی در صفحه شخصی خود در توئیتر تصریح کردند: «پیشرفت علمی ایران پس از انقلاب اسلامی چیزی نیست که ما بیان کرده‌ایم بلکه چیزی است که پایگاه داده‌های علمی در جهان نسبت به آن اذعان داشته و معتقدند سریع‌ترین نرخ رشد علمی در سراسر جهان در سال‌های اخیر در ایران رخ داده است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1060784

وب گردی

وب گردی