۵۰ درصد توان ما صرف خنثی کردن توطئه رانت خواران داخلی می‌شود

رئیس بانک مرکزی گفت: متاسفانه در جنگ و فشار اقتصادی و تحریم های همه جانبه دشمنان خارجی ۵۰ درصد توان ما صرف خنثی کردن توطئه رانت خواران داخلی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در گفتگو با ویژه برنامه حماسه خود باوری در رادیو اقتصاد اظهارداشت: متاسفانه در جنگ و فشار اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان خارجی ما درگیر عده‌ای فرصت طلب و رانت‌خوار هستیم که سعی بر ایجاد التهاب در جو روانی جامعه دارند.

وی افزود: پر واضح است سرچشمه این حرکات منفی خارج از ایران است که اجازه نمی دهند تعادل در سیستم اقتصادی ایجاد شود.

همتی از تلاش بانک مرکزی در مقابله با پولشویی و اختلاس های داخلی خبر داد و افزود: با اقدامات مناسب و شفاف سازی سعی می‌شود از رانت و پولشویی و ثروت اندوزی فرصت طلبان جلوگیری به‌عمل آوریم و آسایش و رفاه را برای مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: عشق به سردار شهید سلیمانی شوق حضور مردم را در این روز مضاعف کرده و ثابت کردند که هنوز هم پای انقلاب اسلامی و آرمان های خود ایستاده اند.

رئیس بانک مرکزی گفت: ما با آگاهی از فشارهای اقتصادی مردم طی تلاش‌های شبانه روزی سعی داریم اقتصاد را به سوی بهبود و کاهش وابستگی به نفت پیش ببریم.

وی از روند رو به مثبت اقتصاد با استناد بر متغیرها و شاخص های کلان اقتصاد خبر داد و افزود: با تکیه بر اقتصاد داخلی و رهنمود های مقام معظم رهبری شاهد روند رو به رشد و تسلط بر اقتصاد کشور هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060786

وب گردی

وب گردی