برگزاری جلسه شیوه‌های دعوت دانشجویان به نماز در دانشگاه آزاد نجف آباد

جلسه شیوه‌های دعوت دانشجویان به نمازجماعت با حضور حجت الاسلام ابراهیم رنجبردبیرستاداقامه نماز استان اصفهان در دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از نجف آباد، دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به اینکه بینش، دانش و آگاهی تأثیر بسیار زیادی در انجام کارها دارد گفت: متاسفانه مطالبی که جوانان را به نماز تشویق کند و در آنها ایجاد انگیزه کند کمتردراختیارشان قرار داردوحتی کتاب‌های ما بیشتر در رابطه با احکام است.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در ادامه نمازرامهم‌ترین واجب دینی برشمرد وافزود: برای ایجادانگیزه وتشویق جوانان به خواندن نماز ابتدا باید جایگاه و اهمیت نماز در زندگی را بدانند وبه آن اعتقاد داشته باشند.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم جوانانمان را به نماز تشویق کنیم و آنها را از اهمیت نماز آگاه کنیم باید ابتدا خودمان نماز را در اولویت قرار دهیم، به آن اعتقاد داشته باشیم و عمل کنیم، در غیر این صورت هرگز نمی توانیم الگوی مناسبی برای جوانان و کودکان باشیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد : نماز فقط برای مسلمانان و در دین اسلام نیست بلکه همانطور که در قرآن کریم آمده است نماز در همه ادیان الهی عملی واجب بوده و تمامی پیامبران پیروان خود را به نماز خواندن دعوت می کردند.

وی با بررسی اهمیت نماز از دیدگاه قرآن کریم افزود: در قرآن کریم در میان احکام عملی بیشتر از همه به نماز اشاره شده است و در این رابطه ۱۱۰۰ آیه وجود دارد که به نماز و کلمات مرتبط با آن اشاره می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نماز در روایات اشاره کرد و گفت: در مجموعِ روایات فقهی ۶۰ هزار روایت داریم که شامل ۵۳ عنوان است، یکی از این عناوین کتاب الصلاة است که ۲۰ هزار روایت را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: زندگی به سیره پیامبر اکرم(ص) در سبک زندگی اسلامی بسیار با اهمیت است و باید در نظر گرفت تنها عملی که بر پیامبر واجب شد نماز بود و اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد نیز در رابطه با نماز بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز از نظر پیامبر اکرم(ص) افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند دینی که در آن نماز نباشد خیر و برکتی در آن نیست، در نتیجه مهمترین عمل برای شخص مسلمان نماز است که پایه و ستون دینش را می‌سازد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: بهتر است نماز، اول وقت، به جماعت و در مسجد خوانده شود ولی با اینکه نماز اول وقت یکی از موارد مهم در سبک زندگی اسلامی است امروزه کمتر به آن توجه می شود.

حجت الاسلام رنجبر در پایان با بیان اینکه هویت دینی در جامعه ما به مرور زمان کمرنگ می شود به تاثیر برخی از عوامل برای تشویق جوانان اشاره کرد و گفت: ابتدا باید بتوانیم در جوانان احساس نیاز به نماز را به وجود آوریم و این با انتخاب امام جماعتی که جوانان بتوانند با او ارتباط برقرار کنند و مناسب کردن جو حاکم و خودشناسی ممکن می شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1060808

وب گردی

وب گردی