ثبت‌نام 763 هزار داوطلب در کنکور99 / امشب؛ آخرین مهلت ثبت‌نام

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام 763 هزار داوطلب در کنکور 99 در خبر داد و گفت: داوطلبان تا ساعت 24 امشب 24 بهمن ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام در این آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ثبت‌نام آزمون سراسری 99 اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، (نوبت دوم) شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام برای کنکور سراسری از 16 بهمن آغاز شده است و داوطلبان تا امروز پنجشنبه 24 بهمن فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین دفترچه راهنما و همچنین اطلاعیه تکمیلی در خصوص ثبت‌نام رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند گفت: اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی، دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که تا ۳۱ شهریور ۹۹ اخذ شده باشد، از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام آزمون سراسری به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور سراسری بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت. داوطلبانی که دارای 2 مدرک دیپلم هستند می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده در دفترچه اقدام کنند. هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود می‌تواند نظام آموزشی که می‌خواهد آزمون دهد را بر اساس جداول مربوطه انتخاب کند

توکلی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام داوطلبان در آزمون سراسری خاطرنشان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز 24 بهمن ماه، تعداد 763 هزار و 96 نفر در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: کنکور سراسری دوازدهم و سیزدهم تیرماه در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود. همچنین کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون کنکور از ۹ تیرماه روی سایت این سازمان سنجش قرار می‌گیرد. داوطلبان تا یازدهم تیر ماه فرصت دارند برای دریافت پرینت کارت خود به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان به صورت اینترنتی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی در پایان اظهار کرد:‌ نتیجه نهایی کنکور ۹۹ در دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060828

وب گردی

وب گردی