پوشش 7 طیف دانش‌آموز توسط آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی ۷ طیف دانش آموز را پوشش داده و تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از بدو تأسیس تاکنون ۱۷.۵ برابر شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در افتتاحیه این پایگاه مجازی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم و بویژه فرهنگیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: در ایام دهه فجر ۳۹ پروژه با زیر بنای ۲۶ هزار و ۵۵۰ متر مربع و ارزش ۶۴۹ میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کلنگ زنی و یا افتتاح شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین وزارت آموزش و پرورش با وزارت فناوری اطلاعات افزود: ۱۲۳ هزار کلاس هوشمند در سطح کشور داریم و ۷۸ هزار مدرسه نیز به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند.

وی گفت: در تفاهم نامه منعقد شده تمامی مدارس روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق حاشیه‌ای به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهند شد. معاون وزیر با بیان سیر تحولی ارتباطات بشر اظهار داشت: بشر از بدو تولد به دنبال این بود که با وسایل مدرن تر ارتباطات خود را به لحاظ کمی و کیفی گسترش دهد. استفاده از زبان بدن، استفاده از تصویر، استفاده از کلمات، نوشتار، چاپ و دنیای مجازی سیر تکامل ارتباطات انسانی از بدو تولد انسان تا کنون است.

حسینی افزود: انسان‌ها با استفاده از فضای مجازی برای اولین بار توانستند شکاف عمیق توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی را جبران کنند.

حسینی با بیان اینکه یکی از پارادایم شیفت‌هایی که باید در آموزش و پرورش محقق شود استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش است، افزود: هنوز به صورت کامل از ظرفیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی در آموزش و پرورش استفاده نکرده‌ایم و باید از ظرفیت ویژه فضای مجازی و ارتباطات برخط در آموزش استفاده بهینه شود.

معاون وزیر اشاره کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات در آموزش موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش عدالت آموزشی می‌شود.

معاون وزیر، آموزش و پرورش استثنایی را مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود: آموزش و پرورش استثنایی ۷ طیف دانش آموز را پوشش می‌دهد و تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از بدو تأسیس تاکنون ۱۷.۵ برابر شده است و به بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز رسیده است.

وی افزود: تعداد دانش آموزان اتیسم تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۲ هزار و ۶۶۰ نفر، دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی رفتاری ۱۳۴ نفر، دانش آموزان دارای مشکلات بینایی ۶ هزار و ۷۲۰ نفر، دانش آموزان دارای مشکلات شنوایی ۱۵ هزار و ۴۲۲ نفر، معلولین جسمی حرکتی ۸ هزار و ۳۸۶ نفر، دانش آموزان کم توان ذهنی ۵۹ هزار و ۸۶۱ نفر و دانش آموزان چند معلولیتی ۷ هزار و ۹۶۶ نفر است. تعداد دانش آموزان تحت پوشش مرکز توانبخشی و مشکلات یادگیری نیز بیش از ۵۰ هزار دانش آموز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060833

وب گردی

وب گردی