تکرار روند گذشته در انتخابات مجلس تحولی در کشور به‌وجود نمی‌آورد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: با تکرار روندهای گذشته، صرفاً وضع موجود بازتولید می‌شود و هرگز شاهد تحولی در این وضعیت نخواهیم بود.

حامد علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، احزاب و گروه های سیاسی در تب و تاب هستند تا پیروز این انتخابات سرنوشت ساز باشند. در این بین محیط های دانشجویی و تشکل های دانشگاهی لحظات پر شور و اضطرابی را تجربه می کنند. همچنین تاثیرگذاری این قشر نخبه در فضای جامعه، نگاه ویژه ای را به سمت و سوی دانشگاه میکشاند که هم شامل احزاب سیاسی و هم شامل عموم مردم می‌شود.

وی ادامه داد: سرنوشت مردم در گرو ساختارهای مردم سالارانه و مشارکت سیاسی فعال آن‌ها برای تعیین مسیر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور در سال های آتی است. آنچه می‌تواند باعث عبور از این مسائل و مشکلات شود و زمینه ساز پیشرفت کشور باشد، حضور و نقش آفرینی فعال مردم در انتخابات پیش رو است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز اضافه کرد: با تکرار روندهای گذشته، صرفاً وضع موجود بازتولید می‌شود و هرگز شاهد تحولی در این وضعیت نخواهیم بود. بنابراین لازم است که مردم با انتخاب آگاهانه و حضور حداکثری، راهی برای حضور جدی‌تر نگاه انقلابی، تحول‌خواه و توان‌مند باز کنند. طبیعتا مجلس شورای اسلامی در راس امور است و از این جهت اهمیت بالایی دارد.

وی اضافه کرد: تشکل های دانشجویی حسب فریضه و رسالت خود در دانشگاه و جامعه، اقدام به روشنگری و شفاف سازی در جهت شناسایی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس برای انتخاب آگاهانه دانشجویان و مردم انجام می‌دهند.

علیزاده بیان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی دانشگاه شیراز با هدف برگزاری سلسله جلسات انتخاباتی از یک سو با معرفی چهره‌ها و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، فارغ از هر گونه نگاه سیاست زده و حزبی و با اختصاص زمان یکسان برای آن ها در بیان دیدگاه و برنامه های خود در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند و از سوی دیگر زمینه ای فراهم شود تا دانشجویان با شرکت در این سلسله جلسات و پیگیری آن، به شناسایی کاندیدا و انتخاب اصلح اقدام نکنید.

این فعال دانشجویی ادامه داد: این سلسله نشست‌های انتخاباتی با شعار «انتخاب آگاهانه، مجلس عالمانه» تحت عنوان «الگوی حکمرانی» روز های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (27، 28 و 29 بهمن ماه)، ساعت 18 در محل تالار علامه جعفری دانشکده الهیات دانشگاه شیراز برگذار خواهد شد.

وی درباره مهمانان نشستهای انتخاباتی خاطر نشان کرد: در این نشست‌ها ابراهیم عزیزی، منصوره طاهری، صمد مومن بالله، جعفر قادری، روح الله نجابت، غلامحسین اسکندری، علیرضا پاک فطرت و محمدرضا محمدی کشکولی سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060840

وب گردی

وب گردی