30 چالش حوزه «رنگ» باهمراهی صنایع مختلف برای رویداد فناوری شناسایی شده است

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از شناسایی و احصای 30 چالش حوزه رنگ برای ارائه راه حل ایده‌پردازان در قالب سه رویداد، خبر داد.

سیدحبیب الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری رویداد چالش فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت بوم و منطقه در حوزه رنگ، تحقیقات مفصلی بر روی صنایع منطقه صورت گرفت تا در مورد انتخاب رشته صنعت تصمیم‌گیری قطعی اتخاذ شود.

وی افزود: جلسات متعددی با شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل صنعت و معدن و تعاونی‌های صنعتی استان قزوین منعقد شد تا رشته صنعت رنگ به عنوان یکی از چالش‌های اساسی صنایع شناسایی شد. رویدادها در سه لایه حول محور رنگ پیش‌بینی شده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین عنوان کرد: رویداد ایده‌بازار، رویداد حل چالش‌ها و شبکه‌سازی لایه‌های رویدادهای پیش‌بینی شده را تشکیل می‌دهد. تاکنون 30 چالش اساسی حوزه رنگ در صنایع استان شناسایی شده و در وب‌گاه اینترنتی رویداد بارگذاری شده است.

رحمتی با اشاره استقبال فناوران، صاحبان ایده، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و دانشجویان برای حل چالش‌های حوزه رنگ بیان کرد: شبکه‌سازی و حضور همزمان صنایع و فناوران در رویدادها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه در اغلب مشکلات صنایع از بابت بی اطلاعی از ظرفیت‌های دانشگاهی و ایده‌پردازی نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از بخش رنگ و رزین ستاد فناوری نانو، پژوهشگاه ملی رنگ، استادان فعال حوزه رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان، نیز برای حضور و شرکت در رویدادها و جلسات (B TO B) و (B TO P) دعوت به‌عمل آمده است. نهادهای پشتیبان استان نیز باحضور در رویدادها نقش تسهیل گری خود را ایفا می‌کنند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار کرد: پلت‌فرمی طراحی شده تا ارتباط و شبکه‌سازی بین دانشگاه و صنعت بعد از رویدادها نیز حفظ شود. احصای چالش‌های حوزه رنگ تا روز رویداد ادامه خواهد داشت.
رحمتی بیان کرد: ایده‌های برگزیده به‌سمت عقد قراردادهای کاری با صنایع هدایت می‌شوند و نمایشگاهی نیز با موضوعیت رنگ در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود تا روند برگزاری رویدادها و دستاوردهای آن اثرگذاری مطلوب‌تری داشته باشد.

وی درخصوص مدل‌های مشارکت صنایع و دستگاه‌ها با ایده‌های فناور خاطرنشان کرد: آیین‌نامه دانشگاه 10 مدل مشارکت را برای ایجاد ارتباط کاری صنایع و فناوران را پیشنهاد کرده که در کنار آن مدل‌های دیگری نیز در روز رویداد در اختیار طرفین قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین افزود: امکان استقرار 6 ماهه در مرکز رشد دانشگاه و سپری کردن دوران رشد و تضمین حمایت ارگان‌های دولتی از فناوران تسهیلاتی است که دانشگاه در اختیار گروهای منتخب و برگزیده قرار می‌دهد.

رحمتی با اشاره حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های دولتی از چالش فناوری صنعت رنگ، گفت: فناوران و ایده‌پردازان تا 10 اسفند ماه سال جاری برای ارسال طرح‌ها و ایده‌های خود فرصت دارند. داوری‌ها در روزهای رویداد انجام می‌شود و نظرات 25 شرکت و واحد صنعتی در این داوری‌ها اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060884

وب گردی

وب گردی