بخت اول قهرمانی لیگ هستیم

مسئول انجمن کاراته وزارت علوم‌پزشکی کشور و سرمربی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد تیم خود را بخت نخست قهرمانی فصل خواند که تیمش با پیروزی‌های مکرر به قهرمانی نیم فصل دست یافت و به خودباوری بازیکنان تیم کاراته بانوان دانشگاه کمک کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از اتفاقات مهم این فصل باشگاه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه شدن تیم کاراته بانوان بود که بعد از غیبتی کوتاه، در لیگ بانوان شرکت کرد. برای جمع کردن تیم کاراته بانوان، اسامی زیادی مطرح شد؛ اما اعتماد مسئولان باشگاه به یکی از معتبرترین برندهای کاراته بانوان کشور، کمک کرد تا این تیم در مدتی کوتاه جمع شود. فاطمه پورزمانی با سه دهه تجربه به تیم اضافه شد تا در مدتی کوتاه، با تجربه و ارتباطات مناسبی که داشت، تیم را در مدتی کوتاه جمع کند.

نایب رئیس فدراسیون کارگری کشور، نایب رئیس سبکWJKA شوتوکان، مسئول انجمن کاراته وزرات علوم پزشکی کشور، 12سال نایب رئیسی هیئت کاراته استان تهران، 10سال سرپرستی اردوهای تیم ملی بانوان، 5سال نایب رئیسی کمیته داوران فدراسیون، 4سال مسئولیت کمیته بانوان لیگ و مسابقات فدراسیون، چندین دوره مربیگری تیم های دانشگاهی الزهرا، شهید بهشتی، علوم پزشکی و ... کارنامه کاری کسی است که در نهایت سرمربیگری تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد در مسابقات لیگ کشوری را برعهده گرفت و در همان نیم فصل اول با دست یافتن به عنوان قهرمان بخش اول مسابقات، درستی انتخاب خود را نشان داد.

او در مصاحبه با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون وضعیت تیمش در جدول صحبت کرد که صحبت های او را با هم می خوانیم.

ساختن تیم از صفر کار دشواری بود

وقتی اعلام شد که قرار است دانشگاه آزاد در مسابقات لیگ کاراته بانوان، تیم‌داری کند، زمان زیادی برای ساختن تیم نداشتیم. 10 تیم اعلام آمادگی کرده بودند که در مسابقات شرکت کنند؛ اما در نهایت تنها هشت تیم به لیگ رسیدند. حقیقتا در فاصله یک ماه مانده به شروع رقابت ها پیشنهاد سرمربی گری تیم دانشگاه آزاد ارائه شد و زمان کافی برای پیش فصل نداشتیم.

اولین تجربه سرمربیگری‌ام در لیگ بود

پیش از این در لیگ بانوان سرمربیگری نکرده بودم و بیشتر به کارهای اجرایی لیگ اشتغال داشتم. اولین تصمیم انتخاب کادرفنی باتجربه بود که بتوانند به من و تیم کمک کنند که انتخاب های خوبی داشتیم. با وجود کمبود زمان تیم را با سرعت جمع کردیم و انتخاب های خوبی هم در بخش های کاتا و کومیته داشتیم. اکثر بازیکنان انتخابی هم جوان هستند و می توانیم تا سال ها از آنها استفاده کنیم. از همین سال اول بازگشت تیم کاراته به باشگاه دانشگاه آزاد، طوری یارگیری کردیم که بتوانیم برای سال های بعد هم از این نفرات بهره بگیریم و بابت این قضیه بسیار خوشحالم.

قهرمانی نیم فصل نشان داد راه را درست رفتیم

با شروع مسابقات، کار را با سرعت و جدیت بیشتری پیش بردیم. چند عامل برای من بسیار مهم بود. جدیت و نظم در تمرینات و اخلاق ورزشی. با کمک مربیان خوبی که در تیم داشتیم نظم و دقت تمرینی بسیار خوبی را ایجاد کردیم و همین هم به بزرگترین عامل موفقیت ما تبدیل شد. کمتر کسی انتظار داشت با توجه به ورود دیرهنگام به لیگ، در همان بدو ورود بتوانیم نتیجه بگیریم؛ اما این اتفاق رخ داد. پیروزی های پی در پی تیم ما را به قهرمانی نیم فصل رساند و این عنوان کمک کرد تا خودباوری بازیکنان بیشتر شود.

بازیکنان ما به پیشنهادهای مالی بالاتر پاسخ منفی دادند

یکی از نکته های غرور آفرین تیم ما در فصل اخیر این بود که در نیم فصل از سوی یکی از اصلی ترین رقبا پیشنهادهای مالی بسیار خوبی به بازیکنان ما شد که نپذیرفتند. قطعا می توانستند پول بیشتری دریافت کنند ولی در تیم ما ماندند و این بسیار نکته ارزشمندی است.

در جدول وضع خوبی داریم

سوپر لیگ کاراته بانوان با حضور هشت تیم در شش هفته به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. در برخی هفته ها سه مسابقه انجام می شود و در برخی هفته ها دو مسابقه. ما تا امروز یازده مسابقه را برگزار کرده ایم و هر یازده مسابقه را برده ایم. رقیب جدی ما شهرداری سمنان است که ده برد و یک شکست دارد و بازی نهایی ما با این تیم برگزار خواهد شد. فاصله ما یک برد است و اگر همین روند، ادامه پیدا کند، بازی آخر فصل ما با این تیم حکم فینال را خواهد داشت.

دور بعدی رقابت ها در تاریخ ۹ اسفند و فینال رقابت ها در سال ۹۹ برگزار می شود. تمرینات بازیکنان زیر نظر تمام مربیان بوده است و نظارت کاملی بر تمرینات داریم. همچنین دو تا سه روز قبل از شروع هر دوره از رقابت ها اردوی آماده سازی را برگزار می کنیم. برای قهرمانی به همه چیز فکر کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم به این عنوان برسیم.

بازیکن مصدوم ما با دست شکسته‌ بازی کرد

تیمم را دوست دارم و تمام بازیکنان برای من عین فرزندم هستند. وقتی در طول فصل بازیکن با دست شکسته در مسابقه شرکت می کند و به پیروزی می رسد؛ یعنی اینکه بردن برایش اهمیت دارد. برای خیلی ها مسابقه ورزشی آنقدر مهم نیست که سلامتی خود را به خاطرش به خطر بیندازند؛ اما من در تیمم چنین ورزشکارانی دارم و به آنها افتخار می کنم.

پایان پیام/

کد خبر: 1060913

وب گردی

وب گردی