فقط 4 میلیارد تومان برای سیمرغ هزینه کردیم!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجموع مبلغی که برای سیمرغ هزینه شده، 4میلیارد تومان است. هزار و 600 دانشجو آمدند و 6 روز کنار یکدیگر بودند.

سیما‌سادات لاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چرایی برگزاری رویدادهای فرهنگی پرهزینه مانند جشنواره بین‌المللی سیمرغ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اساساً فکر می‌کنم در شرایط کنونی باید بیشتر فعالیت فرهنگی انجام دهیم. اگر تا امروز بودجه به هر سمتی می‌رفته، باید روند دیگری در پیش بگیریم. در شرایط فعلی که همه در حال تزریق ناامیدی هستند، فقط با فعالیت فرهنگی می‌توانیم امید در جامعه ایجاد کرده و حالِ جامعه را خوب کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که فعالیت‌های فرهنگی را پررنگ‌تر کنیم. به‌شدت به برگزاری جشنواره‌ها در سطح وزارت بهداشت اعتقاد داریم و معتقدیم این اتفاق باید همه‌بُعدی شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتقادها از برگزاری جشنواره سیمرغ خاطرنشان کرد: مجموع مبلغی که برای سیمرغ هزینه شده، چهار میلیارد تومان است. هزار و 600 دانشجو آمدند و 6 روز کنار یکدیگر بودند. آثار بسیار زیادی در حدود 80 هزار اثر ارسال و در مراحل مختلف، داوری شد.

لاری بیان کرد: بنده معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت هستم و اعتقاد دارم برگزاری جشنواره سیمرغ به‌مدت یک سال فضای پرشور و امیدی در دانشگاه ایجاد می‌کند. آثار هنری ارسالی، اهدافی با محور سلامت در خود داشتند و چنین اتفاقی، کانون‌های فرهنگی را فعال کرده و توانمند می‌کند. از طرفی فضای رقابتی بین دانشجویان برای حضور در جشنواره ایجاد می‌شود.

800 میلیون تومان در برگزاری جشنواره سیمرغ صرفه‌جویی کردیم

وی افزود: در اوج شلوغی‌های مربوط به گرانی بنزین، هزار و 600 دانشجو در گوشه‌ای از پایتخت در حال شادی بودند. وزیر بهداشت وقتی فضا را دید، باور نمی‌کرد جشنواره با چنین استقبالی مواجه شود. البته انتقاداتی به جشنواره وارد است و در حال رایزنی هستیم تا معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، دانشجویان و مدیران را جمع کنیم و بودجه‌ای که هزینه می‌شود را به نحو بهتری مدیریت کنیم. یکی از شعارهای اصلی ما با توجه به مشکلات موجود، کاهش هزینه‌ها در تمام سطوح است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: حدود 700 تا 800 میلیون تومان نسبت به سال گذشته در برگزاری جشنواره سیمرغ، صرفه‌جویی کردیم؛ اما همچنان معتقدم شور و نشاطی که برگزاری چنین جشنواره‌ای ایجاد می‌کند بسیار خوب است و به‌شدت اعتقاد دارم این دست فعالیت‌ها نباید کمرنگ شوند.

لاری در مورد کاهش مبلغ و تأخیر در پرداخت جایزه برگزیدگان جشنواره تیتر 11 نیز گفت: وزارت بهداشت متولی برگزاری جشنواره تیتر 11 نبوده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مسئولیت را برعهده داشته است. طبق بررسی‌های من، در شورای سیاست‌گذاری قرار بر این شد به‌دلیل مشکلات مالی که وزارت علوم نیز درگیر آن است، مبلغ جوایز کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در همان جلسه تصویب شده و صورتجلسه‌ای نیز برای این موضوع وجود دارد که طبق آنچه مصوب شده، درصدی از جایزه‌ها نسبت به جشنواره تیتر 10 کاهش یافته و سپس به تمام دانشگاه‌ها اعطا شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: دلیل تأخیر در اعطای جوایز نیز طی مراحل اداری و نیاز به تأیید بوده است، با وجود این اگر واقعاً تأخیری رخ داده، ما پوزش می‌خواهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060915

وب گردی

وب گردی