اسلام، زن را تمدن‌ساز می‌داند‌/ متأسفانه هنر نفاق را به جوانان یاد داده‌ایم

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور گفت: اسلام با نگاه‌های غربی مخالف است و زن را تمدن‌ساز و پرورش‌دهنده نسل اسلامی و انقلابی می‌داند‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه حکیمیان در نشست تخصصی به مناسبت روز زن با عنوان نقش‌آفرینی زنان در گام دوم انقلاب بر مبنای فرهنگ و سبک فاطمی که امروز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه 98 در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در قرن بیست‌ویکم اجرای سبک زندگی فاطمی در کشور و جهان اسلام لازم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرزهای جعرافیایی مانع صدور محصولات و تفکرات فرهنگی نیست که این موضوع حسن‌ها و اشکالاتی دارد.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: جوامع شرقی، زن را گوشه‌نشین و فارغ از هرگونه فعالیت اجتماعی می‌خواهند که این فکر افراطی باعث نفود تفکرات غربی در جوامع اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: نگاه ابزاری به زن توسط کشورهای غربی انجام می‌شود. ابزار جنسی نیز بزرگترین سیاست غرب برای استفاده از زنان است.

حکیمیان افزود: اسلام با هر دو نگاه یاد شده مخالف است و زن را تمدن‌ساز و پرورش‌دهنده نسل اسلامی و انقلابی می‌داند‌.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «نگاه اسلام به زن، نه شرقی و غربی است و زنان معماران ایران جدید هستند.»

زنان باید به شناسایی مکتب و زندگی حضرت فاطمه (س) بپردازند

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) الگوی زنان در اسلام است و اگر زنان مسلمان، ایشان را الگوی خود قرار دهند قطعاً با حفظ عفاف یکه‌تاز در تمامی عرصه‌ها در دنیا خواهند بود‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر زنان باید از فاطمه‌ستایی عبور کنند و به شناسایی مکتب و زندگی ایشان بپردازند و تنها برای‌شان اشک نریزند.

به گفته حکیمیان؛ غرب در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده زنان ایرانی را در اسارت نشان دهد و اقدام به تهاجم فرهنگی کند و متأسفانه تا حدودی موفق بوده است.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: استادان و مبلغان، چهره مناسبی از حضرت زهرا (س) برای جوانان ترسبم نمی‌کنند و تنها ایشان را محصور بین در و دیوار و فرزندآور معرفی می‌کنند، در حالی که باید سبک زندگی و ساده‌زیستی حضرت زهرا (س) برای بانوان و دانشجویان در کلاس‌های درس تبیین شود.

حکیمیان افزود: نسل جوان با فرهنگ شهادت و الگوهای اسلام نظیر حضرت زهرا (س) بیگانه شده که تقصیر بر گردن استادان و فعالان فرهنگی کشور است.

معاون فرهنگی جامعه بسیج زنان کشور بیان کرد: اندیشمندان و علمای مسلمان و غیر مسلمان زیادی بودند که با مطالعه زندگی حضرت زهرا (س) مرید ایشان شدند؛ پس مطالعه زندگی و سیره ائمه برای تک‌تک افراد ضروری است.

وی ادامه داد: مادران امروز باید رفتار با کودکان و تربیت فرزندان را از احادیث مرتبط با حضرت زهرا (س) فرا بگیرند؛ زیرا ایشان در روانشناسی کودک بی‌نظیر بودند.

حکیمیان بیان کرد: کتاب «خاطر نازک گل» نوشته حجت‌الاسلام حسین سیدی زندگی حضرت زهرا (س) را به‌صورت صحیح و کامل مورد مطالعه قرار داده و در واقع حاصل فاطمه‌پژوهی در این کتاب خلاصه شده است.

این فعال حوزه زنان خاطر نشان کرد: تقویت حس خوشبختی و امید باید در کشور انجام شود و با انتشار آمار طلاق نباید جوانان را نسبت به ازدواج دلسرد کرد.

وی عنوان کرد: جنگ نرم داشته‌های فرهنگی و اخلاقی بشریت را رو به نابودی می‌برد و ترویج فساد اخلاقی، نگاه ابزاری و جنسی به زن نیز از زیرشاخه‌های جنگ نرم مد نظر غرب و آمریکا علیه اسلام و ایران است.

حکیمیان گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تمامی سخرانی‌های خود بر حفظ و تحکیم وحدت و همدلی بین مردم تأکید داشتند و استادان وظیفه دارند هنر وحدت را به جوانان یاد دهند، هر چند متأسفانه هنر نفاق را به جوانان یاد داده‌ایم.

این کارشناس حوزه زنان بیان کرد: برای پیاده‌سازی سبک زندگی فاطمی در کشور و جهان اسلام باید خلوص نیت داشت و از تفرقه بین زنان تحت عنوان باحجاب و بی‌حجاب پرهیز کرد.

وی افزود: نسل بانوان انقلابی و مسلمان توسط شبکه‌های صهیونیست در خطر بوده و سال‌هاست غرب برای نابودی عفاف زن ایرانی در حال برنامه‌ریزی است.

حکیمیان در پایان گفت: در حال حاضر جنگ اعتقادی در دنیا علیه ایران به راه افتاده است. ایران در جنگ نظامی و اقتصادی در گام اول انقلاب سربلند بیرون آمد؛ اما در گام دوم انقلاب درگیر جنگ اعتقادی و اخلاقی هستیم که قطعاً روز به روز بیشتر خواهد شد. سبک فاطمی تنها راه و رمز پیروزی در جنگ اعتقادی عرب علیه ایران و اسلام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060925

وب گردی

وب گردی