معوقات معلمان حق‌التدریس تا پایان سال پرداخت می‌شود

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال، معوقات فرهنگیان را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی در حاشیه افتتاح مدرسه مولود اسلامیه، در‌ جمع خبرنگاران با اشاره به معوقات معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا قبل از پایان سال، این معوقات را پرداخت کنیم. حقوق برخی از همکاران فرهنگی ما اول ماه پرداخت شده است و برخی از همکاران نیز به علت کمبود معلم اضافه باید حق‌التدریس دریافت کنند که این مبلغ هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه قول گرفته‌ایم که به سرعت منابع را برای معلمان تأمین کنند. برخی از معلمان که خرید خدمت هستند از طریق ارتباط با مجموعه‌ها و شرکت‌های مرتبط، حقوق‌شان به طور کامل پرداخت نشده است. شرکت‌ها تعهد دادند حقوق‌های معلمان را پرداخت کنند. امیدواریم مطالبات اداری کارکنان نیز تا پایان سال تسویه شود.

وزیر آموزش و پرورش‌با اشاره به ساخت مدرسه مولود اسلامیه بیان کرد: این مدرسه به همت 2 جوان متعهد ساخته شده است، اصولا مدرسه سازی از جمله با ارزشترین امور به‌شمار می‌رود. مدرسه‌سازی خیرین از یکسو مدارس مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین می‌کند و از سویی دیگر فرهنگی مسئولیت‌پذیری را ترویج می‌دهد که جامعه کنونی ما به آن نیازمند آن است.

وی اظهار کرد: رشد جمعیت در کشور ۱/۸ درصد است، اما رشد جمعیت دانش‌آموزی ۱/۹ درصد است، این امر بیانگر ان است که همواره به مدرسه نیاز داریم.

حاجی‌میرزایی افزود: تامین فضای آموزشی در تهران و همه کلانشهرها نیازمند اهتمام ویژه دولت و خیرین است که هر 2 در این راستا وارد عمل شده‌اند. در مهرماه امسال ۱۰ هزار پروژه و در بهمن ماه و بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کلاس درس افتتاح شد.

وی با اشاره به جواب منفی شورای نگهبان به استفساریه در زمینه استخدام آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی خاطرنشان کرد: در این زمینه برای آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد، زیرا بخش عمده‌ آنها می‌توانند در آزمون مربوطه شرکت کنند و بعد از قبولی و طی کردن دوره یکساله پذیرفته شوند، در هفته‌های آینده آزمون این گروه برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت استخدام مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: همه گروه‌های قبل از سال ۹۱ استخدام خواهند شد؛ اما قانون اجازه استخدام گروه‌های بعد از سال ۹۱ و افرادی که حقوق از آموزش و پرورش نگرفتند را به ما نداده است، آموزش و پرورش به این افراد پیشنهاد می‌دهد از طریق مسیر قانونی آزمون استخدامی وارد عمل شوند.

وی از رفع مشکل شرکت داوطلبان خارج از کشور در آزمون سراسری با توجه به محدودیت حوزه‌های امتحانی کنکور خبر داد و گفت: سازمان سنجش استانداردهای خود را دارد اما تلاش می‌کنیم شرایط مناسبی را برای داوطلبان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060937

وب گردی

وب گردی