پرترافیک‌ترین و کم‌‌مسافرترین فرودگاه‌ها کدامند؟

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش 10 میلیون کیلوگرم بار در دی‌ماه در رتبه نخست قرار گرفت، گفت: در این ماه فرودگاه سمنان با متوسط 21 مسافر در هر پرواز کمترین تراکم مسافر را داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا سیدی گفت: ‌بیش از 3 میلیون و 500 هزار مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها در دی‌ماه 98 جابه‌جا شدند‌ این در حالی است که دی‌ماه 97، بیش از 3 میلیون و 400 هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه‌جا شده بودند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد یک درصدی در نشست و برخاست و افزایش پنج درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

‌وی گفت: در دی‌ماه 98، با انجام 29 هزار و 837 فروند نشست و برخاست، بیش از 3 میلیون و 500 هزار مسافر به همراه بیش از 34 میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا شده است.

‌سیدی گفت: در دی‌ماه 97‌ با انجام 29 هزار و 401 پرواز، حدود 33 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی(ره) جابه‌جا شده بود.

مهرآباد پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در دی‌ماه 98، فرودگاه مهرآباد با 10 هزار و 538 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی حدود یک میلیون و 245 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است.

فرودگاه‌های‌ مشهد و امام خمینی (ره) در رتبه‌های دوم و سوم ترافیک فرودگاهی

وی ادامه داد: فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد‌ با انجام 4005 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 567 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با انجام 3084 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 451 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

جابه‌جایی 10 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در فرودگاه امام خمینی (ره) در یک ماه‌

سیدی گفت: در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود 10 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود هشت میلیون و 580 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از پنج میلیون و 400 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و شیراز در رتبه‌‌های برتر پروازهای داخلی

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ‌ گفت: سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای دی‌ماه 98، نشست و برخاست 25 هزار و 514 فروند هواپیماست که طی آن حدود 3 میلیون مسافر و بیش از 21 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎است.

وی افزود: با توجه به اینکه همه پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش، این فرودگاه‌ در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 3416 فروند نشست و برخاست و بیش از 485 هزار و 500 نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش حدود 3 میلیون و 700 هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با انجام 1930 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از 202 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم پروازهای داخلی قرار دارد.

فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد و شیراز در رتبه‌‌های برتر پروازهای داخلی

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی دی‌ماه 98‌ در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها به علاوه فرودگاه امام خمینی(ره) نیز، نشست و برخاست 4323 فروند هواپیما است که طی آن حدود 607 هزار مسافر اعزام و پذیرش و حدود 13 میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

به گفته سیدی، در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست 3005 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 449 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود 10 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی 589 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 82 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود یک میلیون و 600 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست 326 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 36 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود 782 هزار و 500 کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

80 درصد پروازهای خارجی در دو فرودگاه امام(ره) و مشهد

وی افزود: در دی‌ماه 98 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس و تبریز انجام شده است؛ همچنین حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شده و حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی به ترتیب در دو فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد انجام شده است.

سه‌شنبه‌ها بیشترین پروازها انجام می‌شود

به گفته سیدی، نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه‌روز و روزهای هفته نشان می‌دهد که در 24 ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت 20 و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز سه شنبه بوده است.

کمترین تراکم مسافر در فرودگاه سمنان با متوسط 21 مسافر در هر پرواز

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در دی‌ماه 98 نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه امام خمینی (ره) با متوسط 146 مسافر در هر پرواز و در فرودگاه سمنان با متوسط 21 مسافر در هر پرواز به ترتیب بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1060944

وب گردی

وب گردی