کودکان در برابر کرونا ایمن‌تر هستند

تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد کمی از نوزادان به‌وسیله ویروس کرونای جدید بیمار می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان نمی‌توانند در مورد چرایی مقاومت بدن کودکان در برابر ویروس کرونای جدید اظهار نظر کنند. همچنان‌که شیوع تاج ویروس جدید ادامه می‌یابد، به نظر می‌رسد نوزادان کمتر در معرض مرگ و میر قرار گرفته‌اند.

مطالعه‌ جدید حاکی از آن است که موارد شیرخواران بستری شده طولانی مدت به علت ویروس در چین از 8 دسامبر تا 6 فوریه تنها 9 مورد بوده است.

«ژجی جیانگ ژانگ» از دانشگاه ووهان و همکارانش روز 14 فوریه در JAMA گزارش دادند که کودکان در سنین 1 تا 11 ماهگی دچار تب، سرفه یا سایر علائم تنفسی خفیف بودند. در هیچکدام عوارض شدیدی از این بیماری (که اکنون به عنوان COVID-19 شناخته می‌شوند) ایجاد نشده است.

محققان خاطرنشان کردند که این نتایج می‌تواند بدان معنی باشد که نوزادان کمتر مستعد به ویروس یا احتمالا باً خطر کمتری در معرض ابتلا به این ویروس هستند.

همچنین ممکن است نوزادانی که مریض می‌شوند، چنان موارد خفیف داشته باشند که آن موارد توسط پزشک مشاهده نشود. تمام نوزادان شناسایی شده حداقل یک عضو خانواده آلوده شده داشتند که بعد از بیمار شدن بستگانشان مبتلا شدند.

تا 14 فوریه بیش از 63 هزار نفر آلوده شده‌اند که به نظر می‌رسد این آمار رو به افزایش است. مطالعه‌ای دیگر در مورد COVID-19 و نوزادان، که در 12 فوریه به صورت آنلاین در Lancet منتشر شد، هیچ مدرک انتقال بیماری از مادر به کودکان را نشان نداده است.

مادران از 20 تا 31 ژانویه در بیمارستان زونگنان دانشگاه ووهان بستری شدند یوانژن ژانگ از بیمارستان زونگنان دانشگاه ووهان و همکارانش گزارش دادند که خون بند ناف و شیر مادر نیز در آزمایش منفی بوده است. از آنجایی که زنان در سه ماهه سوم خود بودند مشخص نیست که آیا این ویروس می‌تواند در مراحل اولیه بارداری به جنین سرایت کند یا چه عوارضی ممکن است داشته باشد. همچنین مشخص نیست که آیا انتقال ممکن است هنگام زایمان طبیعی اتفاق افتد یا خیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060948

وب گردی

وب گردی