دولت به تعهدات خود در پروژه‌های ساخت مدرسه عمل نکرده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: 47 پروژه مشارکتی با خیرین مدرسه‌ساز و دولت داریم که خیرین تعهد خود را در ساخت این پروژه‌ها انجام داده‌اند؛ اما دولت به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته است تعهد خود را در این پروژه‌ها انجام دهد.

عبدالرضا فولادوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به روند تامین منابع ساخت مدرسه اظهار کرد: برای ساخت یک پروژه، خیرین مدرسه‌ساز حدود ۵۰ درصد هزینه آن را تقبل می‌کنند و 50 درصد باقی مانده نیز از سوی دولت تامین خواهد شد. برخی پروژه‌ها نیز ممکن است با تعهد ۱۰۰ درصدی خیرین پیش رود.

وی ادامه داد: چند فضا در شهر تهران وجود دارد که در ابتدا باید آن‌ها را به‌فروش برسانیم. اعتباری حدود 1000 میلیارد تومان برای ساخت و ساز سال آینده در اختیار داریم، البته این در حالی است که دولت این مبلغ را از خزانه به آموزش و پرورش تهران بازگرداند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی میان خیرین مدرسه‌ساز و دولت اظهار کرد: آموزش و پرورش شهر تهران 47 پروژه مشارکتی با خیرین مدرسه‌ساز و دولت دارد که خیرین تعهد خود را در ساخت این پروژه‌ها انجام داده‌اند؛ اما دولت به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته است تعهد خود را در این پروژه‌ها انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران تکمیل 47 پروژه مشارکتی بین خیرین و دولت را در اولویت امور خود قرار داده است. پس از اینکه امور مربوط به پروژه‌های مشارکتی به اتمام رسید،‌ سراغ ساخت فضاهای دیگر خواهیم رفت.

فولادوند در پایان با اشاره به زمان تکمیل پروژه‌های مشارکتی خیرین و دولت تاکید کرد: اگر بتوانیم فضایی که در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران قرار دارد را تا پایان فروردین ماه به فروش برسانیم، انشالله شاهد ساخت و‌ سازهای بسیاری در سال آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060964

وب گردی

وب گردی