کشف گروه جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها

دانشمندان کانادایی گروهی از آنتی‌بوتیک‌ها را کشف کردند که برای مقابله با رویکرد مقاوت باکتریایی رویکردی جدید دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گروه جدیدی از آنتی بیوتیک‌ها با رویکردی منحصر به فرد برای حمله به باکتری‌ها کشف شد که آن را به عنوان یک کاندید بالینی امیدوارکننده در مبارزه با مقاومت ضد میکروبی تبدیل می‌کند.

کوربومایسین تازه کشف شده و کولکتاتین کمتر شناخته شده ، روشی دیده نشده برای از بین بردن باکتری ها است که با مسدود کردن عملکرد دیواره سلول باکتریایی حاصل می‌شود. این کشف توسط خانواده‌ای از آنتی بیوتیک‌ها به نام گلیکوپپتیدها تولید می‌شود که توسط باکتری‌های خاک تولید می‌شوند.

محققان همچنین در موش‌ها نشان دادند که این آنتی بیوتیک های جدید می توانند عفونت‌های ناشی از Staphylococcus aureus مقاوم به دارو ( که گروهی از باکتری ها است که می‌توانند بسیاری از عفونت های جدی را ایجاد کنند) مسدود کنند. این یافته ها در مجله Nature منتشر شد.

«بت کولپ» نویسنده اول مطالعه گفت: «باکتری‌ها دیواره ای در اطراف سلول‌های خود دارند که به آنها شکل داده و منبع قدرت آن‌ها است.»

کلوپ اظهار کرد که آنتی بیوتیک‌هایی مانند پنی سیلین با جلوگیری از ساختن دیواره، باکتری‌ها را از بین می برند؛ اما آنتی بیوتیک‌هایی که ما پیدا کردیم در واقع برعکس کار می‌کنند و از ریزش دیواره جلوگیری می‌کنند. این امر برای تقسیم سلول بسیار مهم است. برای اینکه یک سلول رشد کند، باید تقسیم و گسترش یابد. اگر به طور کامل شکست دیوار را مسدود کنید، مانند این است که در یک زندان به دام افتاده و نمی‌تواند گسترش یا رشد کند.

محققان با نگاهی به درخت خانوادگی اعضای شناخته شده گلیکوپپتیدها، ژن هایی که فاقد مکانیسم مقاومت باکتریایی شناخته شده هستند را مورد مطالعه قرار دادند. این عمل با این ایده که ممکن است یک آنتی بیوتیک روش دیگری برای حمله به باکتری ها داشته باشد انجام شد.

کولپ اعلام کرد که فرض بر این بود که اگر ژن هایی که باعث ایجاد این آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شوند متفاوت باشند شاید نحوه کشتن این باکتریها نیز فرق داشته باشد.

این گروه تأیید کردند که دیواره باکتری با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری سلولی محل عمل این آنتی بیوتیک های جدید است.

محققان اظهار کردند که این رویکرد را می‌توان برای سایر آنتی بیوتیک‌ها نیز استفاده کرد تا به وسیله آن داروهای جدیدی با مکانیسم های مختلف عملکرد را کشف کرد.

این تحقیق توسط مؤسسه تحقیقات بهداشتی کانادا و صندوق تحقیقات انتاریو تأمین مالی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060975

وب گردی

وب گردی