ارتش سوریه به نزدیکی اتاق عملیات ترکیه در ادلب رسید

نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی شهرک «معرة النعسان» بر پایگاه هوایی «تفتناز» که در کنترل ارتش ترکیه‌ است، تسلط آتش‌باری پیدا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ارتش سوریه در یک تغییر ناگهانی در مسیر عملیات خود، نوک پیکان حملات خود را از منطقه «کفر حلب» در جنوب شرق ادلب به سمت منطقه «تفتناز» در شمال شرق این استان تغییر داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه هوایی «تفتناز» (عفیص) که در شمال شهر ادلب قرار گرفته، اتاق عملیات مشترک ترکیه با تروریست‌هاست و یک مرکز استراتژیک محسوب می‌شود و آنکارا مدتی پیش، بیش از ۹۰۰ خودرو و آلات جنگی را در این پایگاه و منطقه «سرمین» مستقر کرد.

در این مسیر نیروهای سوریه توانستند شهرک «معرة النعسان» را همراه با حملات گسترده موشکی و توپخانه‌ای پاکسازی کرده و تروریست‌های «جبهة النصره» را از این شهرک بیرون برانند.

یک منبع نظامی در لشکر ۲۵ ویژه ارتش سوریه در این باره گفت که شهرک «معره النعسان» در شمال پایگاه هوایی «تفتناز» قرار گرفته و نیروهای ارتش سعی دارند به سمت شهرک و پایگاه هوایی «تفتناز» پیشروی کنند.

این پایگاه هوایی در حال حاضر بعنوان اتاق عملیات مشترک ترکیه با گروهک‌های تروریستی «انصارالتوحید»، «اجنادالقوقاز» و «جبهة النصره» در کنار «جبهه الوطنیه للتحریر» عمل می‌کند.

هفته گذشته در پی پیشروی سریع نیروهای ارتش و مقاومت، ترکیه جلسه مهمی را با سران گروههای تروریستی در این پایگاه برگزار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060980

وب گردی

وب گردی