نیمی از مردم جهان از ابتلا خود به دیابت نوع ۲ بی خبر هستند

معاون دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت  گفت: بیش از نیمی از مردم جهان از ابتلا خود به دیابت نوع ۲ بی خبر هستند اما خوشبختانه به دلیل انجام اقدامات و برنامه های متعدد کشوری، این آمار در کشور ما ۲۵ درصد است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا مهدوی در حاشیه افتتاح اتوبوس دیابت گفت: اتوبوس دیابت، یک پروژه شرکتی است که نخستین بار با مشارکت شهرداری تهران با وزارت بهداشت در کشور راه اندازی و پس از آن در سایر دانشگاه های کشور ایجاد شد و امروز در شیراز شاهد راه اندازی هفتمین اتوبوس دیابت هستیم.
معاون دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: بیش از نیمی از مردم جهان از ابتلا خود به دیابت نوع 2 بی خبر هستند اما خوشبختانه به دلیل انجام اقدامات و برنامه های متعدد کشوری، این آمار در کشور ما 25 درصد است.

بر اساس آمار مطالعات انجام شده تا سال 95، حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر در کشور ما به دیابت نوع 2 دچار هستند که 11 درصد جمعیت کشور می شود


وی تاکید کرد: انجام غربالگری بیماری دیابت در جمعیت بالای 25 سال کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر اساس آمار مطالعات انجام شده تا سال 95، حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر در کشور ما به دیابت نوع 2 دچار هستند که 11 درصد جمعیت کشور می شود.
مهدوی فر با اشاره به اقداماتی که در اتوبوس دیابت، انجام می شود، عنوان کرد: این اتوبوس ها با ایستادن در میادین پرتردد شهری، قند خون شهروندان را چک می کنند و به آنها مشاوره در حوزه خود مراقبتی ارائه می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061017

وب گردی

وب گردی