تشکیل مجلس رِجَالٌ صَدَقوُا؛ مجلسی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی است

۱۰ هزار استاد و مدرس دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به مردم اعلام کردند: تجربه 40 سال قانون‌گذاری در چارچوب نظام اسلامی اقتضا دارد تا با نگاهی آسیب‌شناسانه به رفع نقاط ضعف و اشکالات ۱۰ دوره گذشته پرداخته و مجلسی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی شکل داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۰ هزار استاد و مدرس دانشگاه‌های کشور در آستانه یوم الله دوم اسفند؛ روز برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با نامه‌ای انتخاباتی به مردم ایران در مقام مستشاری ویژگی‌های نمایندگان اصلح برای تشکیل مجلس یازدهم را در نخستین انتخابات چهل‌ساله دوم انقلاب احصا و به ایرانیان معرفی کردند.

استادان دانشگاه‌های کشور در این نامه عنوان کردند: فرارسیدن نخستین سالگرد انقلاب اسلامی و تولّد مجددتان در چلّة دوم را به شما مردان مقاوم، بانوان صبور، جوانان هوشیار، استادان گرامی، دانشجویان بیدار، معلمان دلسوز، دانش آموزان کوشا، برادران و خواهران انقلابی و وطن‌خواه تبریک و تهنیت می‌گوییم و چهل‌ویک سال، مقاومت، پایداری‌ و تلاشتان برای پیشرفت را از صمیم جان می‌ستاییم. چراکه اینک به باور و یقین رسیده‌ایم که تحمل این‌همه مشکل و موانعِ دشمن ساخته و سختی‌های ناشی از خنجر نفوذی‌ها، نیش کج فهمان، سوء تدبیر نااهلان ممکن نبوده و نیست مگر باایمان و بصیرت شما که دنیا را به تسلیم و تعظیم واداشته است.

جمعی از استادان و مدرسان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور بیان کردند: از اینکه به‌عنوان بخشی از خانواده بزرگ ایران‌ زمین، در کنار و میان شما چنین ملّتی عظیم قرار داریم، بر خود بالیده و به آن مفتخریم که در این چهل‌ویک سال از پیمایش راهی ناهموار با دامنه‌ای سخت و در شیبی تند توانسته‌ایم با شما تا آستانه صعود به قلّه نهایی پیشرفت، همگام شما باشیم. همچنین خویش را در همه دردها، ناملایمات و شادی‌ها با شما ملّت عظیم‌الشأن شریک می‌دانیم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: علاوه بر جنگ‌های تحمیلی نظامی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان ملّت، البته ما وجود برخی مشکلات ناشی از کژ کارکردی‌ها و سوء تدبیرها، مناقشه‌های بی‌فایده و زیاده‌خواهی‌ها، اشرافی گری و تجمل زدگی‌ها، دست‌درازی به بیت‌المال و رانت‌خواری‌ها و آثار زیان‌بار آن را در جامعه انکار نکرده و از بروز و شیوع آن متأسف و به‌جای مجلس و دولت و دستگاه قضا از شما عذرخواهی می‌کنیم؛ با این مقدمه، خود نیز به نیابت از جامعه استادان، مدرسان و نخبگان برای همه قصور و تقصیرهای خویش در زمینه روشنگری، اطلاع‌رسانی به‌موقع، مطالبه گری از دولتمردان ونیز از کوتاهی‌ها در کمک به حلّ مسائل کشور و پاره‌ای دیگر از غفلت‌ها از خدای بزرگ و شما ملّت شریف ایران پوزش طلبیده و اینک عزم خویش را برای جبران گذشته و تغییر شرایط به نفع ملّت و کشور اعلام می‌داریم.

در نامه استادان دانشگاه‌های کشور آمده است: دانشگاهیان و مدرسان برای اینکه خود را وامدار زیسته شما چنین ملّتی می‌دانیم بر آن شدیم تا بدون واسطه احزاب ناکارآمد، گروه‌های سیاسیِ سیاست زده و قرار گرفتن در کنار شما توده مردم در قالب جبهه بزرگ علمی و فرهنگی ده‌هزارنفره از استادان و مدرسان، در مقام مستشاری شما ملّت، دربارة مجلس یازدهم و شاخص‌های انتخاب نمایندگان نامه‌ای صادقانه بدون پیچیدگی‏‌های رایج علمی را تقدیم ‌نکنیم.

برای دریافت فایل کامل نامه اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

کد خبر: 1061021

وب گردی

وب گردی