شناخت مبانی فکری و اعتقادی از مهمترین اصول زندگی مشترک موفق است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در مراسم جشن ازدواج هشتاد زوج دانشجوی این دانشگاه به بیان عوامل موثر در زندگی مشترک موفق پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، مراسم جشن ازدواج دانشجویی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با حضور زوج های دانشجو، جمعی از مسئولین، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریک شروع زندگی مشترک به زوج های دانشجو، زندگی مشترکی سرشار از خیر، برکت و معنویت را برای آنان آرزو کرد.

رئیس واحد کرج با اشاره به موقعیت چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج در رتبه بندی دانشگاه های معتبر کشور و جهان، تحصیل در چنین مجموعه پرافتخاری را به زوج های دانشجو تبریک گفت و آرزو کرد با بهره‌گیری از امکانات و توانمندی های علمی، آزمایشگاهی، پژوهشی و رفاهی موجود در واحد کرج، از فرصت تحصیل همزمان با زندگی مشترک به خوبی استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم متعدد ازدواج دانشجویی در واحد کرج از سال های گذشته تا کنون، به بیان برخی از مهمترین اصول زندگی مشترک پرداخت و گفت: یکی از این اصول که شاید کمتر دیده شود اما در زندگی بیش از سایر مولفه‌ها و اصول، تاثیرگذار باشد؛ مسائل فکری، اعتقادی و عقلی در ازدواج است.

رئیس واحد کرج با بیان این نکته که تمامی این عوامل مربوط به تفکر انسان است؛ اظهار داشت: در نظریه های روانشناسی اعتقاد بر این است که اگر مراقب تفکر انسان باشید، این تفکرها تبدیل به رفتار شده و رفتار نیز به نوبه خود شکل دهنده شخصیت فرد است و در اصول فلسفه نیز اعتقاد بر این است که برای اصلاح رفتار بایستی فکر اصلاح شود.

برهانی فر در ادامه خطاب به زوج های جوان گفت: تفکر انسان به آسانی و یک روزه عوض نمی شود، ولی می توان با برنامه ریزی به گونه ای عمل کرد که تفکرات طرفین بر اساس اصول عقلی با یکدیگر تطابق پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با مقایسه بین دیدگاه علمی فلاسفه و روانشناسان در خصوص رفتار و تفکر بیان داشت: قدم اول برای زندگی مشترک موفق این است که هر یک از طرفین در ازدواج، افکار، توان فکری و مبانی اعتقادی خود و دیگری را به درستی بشناسد و در گام بعدی با برنامه ریزی و هدفگذاری برای تصحیح نقاط ضعف، نکات نادرست و کاستی‌های موجود، با همکاری یکدیگر در یک مسیر چندساله، حرکت کنند.

وی در پایان سخنانش برای تمامی دانشجویان متاهل بویژه زوج های حاضر در جشن ازدواج دانشجویی، ازدواجی مبارک و پربرکت را از خداوند متعال مسئلت کرد.

کد خبر: 1061030

وب گردی

وب گردی