نخستین جشنواره ایده‌ها و فناوری‌های خلاقانه فرهنگی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ دستورالعمل و آغاز فرآیند نخستین جشنواره ایده ها و فناوری های خلاقانه فرهنگی این دانشگاه با عنوان «موج» خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رونق تولید که به عنوان شعار محوری سال جاری انتخاب شده و همچنین تأکید دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت های فرهنگی فاخر و اثرگذار در اولویت برنامه های معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هزاران نفر از دانشجویان این دانشگاه به عنوان سرمایه های معنوی در سراسر کشور دارای نبوغ فکری ارزشمند و درخشان هستند، خاطرنشان کرد: در صورت سوق این استعدادها به سوی ارائه ایده های برتر و تولید فناوری های فرهنگی و دینی، گنجینه ارزشمند و سرمایه ای اجتماعی و حتی اقتصادی برای آن عزیزان و دانشگاه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پس از تشکیل نشست های کارشناسی با صاحب نظران دانشگاه و همچنین جلب حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به عنوان حامیان طرح، در نظر دارد نخستین جشنواره ایده ها و فناوری های خلاقانه فرهنگی این دانشگاه را با عنوان «موج» و به میزبانی واحد قزوین برگزار کند.

کلانتری، شناسایی و توانمندسازی دانشجویان خلاق و معرفی آنان به مراکز نوآوری و شتابدهی و همچنین حمایت های لازم را از جمله مهم ترین هدف های برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: جشنواره موج به عنوان یک رویداد ایده پرور در سطح ملی، بستری مناسب برای تقویت نگاه خلاقانه و علمی به نیازهای حوزه فرهنگی کشور است.

وی محورهای اصلی جشنواره را محصولات دیجیتال، زیارت و معنویت، بازی و سرگرمی، گردشگری و صنایع دستی برشمرد و افزود: کسب تجربه دانشجویان برای مشارکت ها و مسئولیت های اجتماعی، برقراری ارتباط مؤثر میان دانشگاه و بخش تولید در زمینه محصولات فرهنگی، بسترسازی برای حمایت از ایده های نو و خلاق فرهنگی، شناسایی واحدها و استان های توانمند و مستعد در حوزه تولید و خدمات فرهنگی و دانشجویی بومی و فراهم کردن بستری شایسته برای تبادل ایده و فناوری در بین گروه نوآوران دانشگاه، از دیگر هدف های برگزاری این جشنواره است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره «موج» در بهار 1399 در بخش ایده و پاییز 1399 در بخش فناوری محصول محور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دستورالعمل برگزاری جشنواره سراسری ایده ها و محصولات خلاقانه فرهنگی به تمامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده و تارنمای جشنواره به نشانیhttp://moj.qiau.ac.ir در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

کلانتری ابراز امیدواری کرد: تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که دارای ایده و فناوری های خلاقانه فرهنگی هستند از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061079

وب گردی

وب گردی