ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به متقاضیان بخش صنعت

رئیس اداره بازاریابی خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اداره بازاریابی خدمات آزمایشگاه آزاد، ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی مطلوب به دانشجویان و متقاضیان بخش صنعت را در دستور کار قرار داده است‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا روستا رئیس اداره بازاریابی خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز در همایش روسای مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان ها که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: هدف بازاریابی برای هر مجموعه ای، کسب سود و درآمد است؛ موضوع بازاریابی طی ۳۷ سال گذشته از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی مغفول مانده اما با حضور مدیریت جدید، فعالیت های منسجم تری در این راستا انجام خواهد شد.

وی افزود: برای یک بازاریابی مطلوب، نیاز به برندسازی دقیق داریم؛ به همین منظور، اداره بازار یابی خدمات آزمایشگاه آزاد، ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی مطلوب به دانشجویان و متقضیان بخش صنعت را در دستور کار قرار داده است‌.

روستا با اشاره به دستور العمل بازاریابی محصولات و خدمات آزمایشگاهی ادامه داد: ایجاد فضای جذب مشتری به جهت درآمدزایی از آزمایشگاه ها و کارگاه ها، توسعه سهم بازار خدمات آزمایشگاهی، تسهیل و تسریع فرآیندهای شناخت بازار و ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی در سطح کشور، توانمندسازی نیروی انسانی، شناسایی افراد خلاق و کار آفرین با هدف توسعه سهم بازار از جمله دستور العمل بازاریابی محصولات آزمایشگاهی است.

رئیس اداره بازاریابی خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره چگونگی تهیه طرح بازاریابی برای آزمایشگاه گفت: برای تهیه این طرح ابتدا باید فرآیند خلاصه مدیریتی مشخص شود. این بخش شامل یک یا دو صفحه عصاره ای از کل طرح است. در این خلاصه باید همه عناصر طرح از جمله خدمات آزمایشگاهی و بازاریابی فروش پوشش داده شود.

وی درباره تهیه فرم طرح کسب و کار(DP) تصریح کرد: برای تهیه این فرم، ابتدا باید بخش آنالیز رقبا تدوین شود؛ در این بخش باید رقبای خود را معرفی کرده و مشخص کنند که چرا آن ها می توانند به عنوان تهدیدی برای شما محسوب شوند‌. همچنین نقاط ضعف و قوت و راه های فائق آمدن بر آن ها و دلایل ناتوانی در رقابت با آن ها، ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061085

وب گردی

وب گردی