تاثیرپذیری از دوستان عامل مهم اعتیاد به مواد مخدر در میان جوانان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز در کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر، تاثیرپذیری جوانان را به عنوان عامل مهم اعتیاد به مواد مخدر برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در کرج، در این همایش رحمان علیجانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ البرز با تشریح عوامل موثر در معضل اعتیاد گفت: در ابتدا لازم است بدانیم مسئله تاثیرپذیری در چه سنی، چه شرایطی و طی چه پروسه ای برای یک جوان اتفاق می افتد.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر اسلام(ص) به نقش موثر دوستان و هم نشینان در رفتار اجتماعی انسان اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد نقش خانواده نیز بسیار پررنگ است و وجود مشکل در خانواده سبب بروز مشکلات عاطفی، احساس بی هویتی، لجام گسیختگی شخصیتی و جذب جوانان به افرادی بیرون از خانواده می شوند.

علیجانی با مروری بر نکات مربوط به مسائل روانشناختی و رفتارگرایی به صورت کلی تصریح کرد: پیش از تاثیرپذیری باید پیشگیری صورت گیرد و آگاهی لازم به نوجوان و جوان داده شود تا خطرات موجود در جامعه بویژه خطر اعتیاد و مواد مخدر را شناخته و راه های برون رفت از آن را بیاموزد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز اظهار داشت: اگر کسی برای تفریح و تفنن حتی یک بار به سمت استفاده از مواد مخدر برود، به راحتی در مسیر اعتیاد قدم گذاشته است.

وی تاکید کرد: نوجوان باید از آموزش های لازم بهره گرفته، الگوی مناسب رفتاری را داشته باشد و سپس با حضور فعال در مسائل خانواده و پذیرش مسئولیت و وظایف مشخص در خانواده به اجتماع وارد شود.

در بخش دیگری از سخنان خود از استادان و دانشجویان روانشناسی خواست به صورت علمی و عملی در زمینه بالابردن آگاهی نوجوانان، جوانان و دانشجویان در جامعه حضور داشته باشند.

وی در پایان وظیفه دولت را مبارزه با ورود و توزیع مواد مخدر و دادن آگاهی به اقشار مختلف جامعه برشمرد و گفت: وظیفه دانشگاهیان را نیز انتقال آگاهی به عنوان یک خطر به خانواده های هدف، نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061096

وب گردی

وب گردی