مشکلات کشور کمتر از سال گذشته است/انتخابات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر سؤال نبرده و نخواهم برد

رئیس جمهور گفت: مردم ما در طول سال ۹۸ تا امروز و سال ۹۷ ایستادگی و مقاومت بی نظیری را در برابر فشارهای خارجی از خود بروز دادند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: از ملت ایران بابت حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تشکر می‌کنم. سالی که گذشت و رو به پایان آن هستیم، سال پر ماجرایی برای مردم ایران بود.

وی گفت: میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) راتبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از ملت بزرگوار ایران برای حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور بیان کرد: سالی که گذشت مانند سال ۹۷، سال پرماجرایی برای مردم بزرگ ایران بود. از آغاز سال که با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم که حادثه‌ای بی سابقه در تاریخ ایران بود و بعد حوادث طبیعی غیر منتظره دیگری طی ماه‌های گذشته به وقوع پیوست.

وی با اشاره به شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی اظهارداشت: شهادت سردار سلیمانی برای همه مردم ما واقعه‌ای تلخ و تحمل آن بسیار سخت بود و درعین حال حضور پرشکوه مردم در تشییع این شهید بزرگوار نشان داد که مردم مسیر و راهی را که انتخاب کرده اند، به درستی ادامه خواهند داد.

روحانی با اشاره به حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: این حادثه موجب تأثر همه مردم شد و همچنین حادثه درگذشت جمعی از هموطنانمان در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان بسیار ناگوار بود. در عین حال مردم ما در مقابل همه این حوادث سخت در سالهای ۹۷ و ۹۸ ایستادگی و مقاومت بی نظیری را به ویژه در مقابل فشارهای خارجی از خود نشان داده اند و علیرغم اینکه بدخواهان می‌خواستند ما را با شرایط غیر قابل تحمل مواجه کنند، خوشبختانه مشکلات ما امسال کمتر از سال گذشته است.

وی تصریح کرد: باوجود اینکه شرایط ما در مجموع از سال گذشته سخت‌تر است اما همه شاخص‌های ما از لحاظ اجتماعی و اقتصادی به ما نشان می‌دهد که فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشته ایم و بی تردید امریکایی‌ها امروز به این نتیجه رسیده اند که مسیر و استراتژی‌ای که انتخاب کرده بودند، با محاسبه غلط بوده است و نسبت به ملت ایران تأثیرگذار نخواهد بود.

روحانی با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را برای مردم ما به وجود آورده است، ادامه داد: از این نظر تحریم‌ها ممکن است در زندگی مردم اثر بگذارد اما این تحریم‌ها بی ثمر خواهد بود و ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: دشمنان فکر می‌کنند که با فشار حداکثری می‌توانند در حالت ضعف ما را پای میز مذاکره ببرند و تمام هدف آمریکا همین مسئله است که با فشار حداکثری و در حالی که مردم در سختی و استیصال قرار گرفته اند، دولت با ضعف پای میز مذاکره حضور یابد اما این کار امکان ناپذیر خواهد بود.

هیچ گاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت

وی تأکید کرد: ما با قدرت، توانمندی و عزت در مقابل دنیا سخن حق خود را به صراحت بیان کرده و بیان می‌کنیم اما هیچ گاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت.

روحانی اظهار داشت: وقتی آمار و ارقام این ۶.۵ سال را با دولت‌های قبل مقایسه می‌کنیم، در می‌یابیم علیرغم تحریم و فشار و علیرغم اینکه اولین بار در طول تاریخ ایران است که اقتصاد بدون نفت را در سال ۹۷ و ۹۸ تجربه می‌کنیم، هیچ زمانی در طول تاریخ ایران، هیچ دولتی اقتصاد بدون نفت را تجربه نکرده بود اما ما در سال ۹۷ و به ویژه ۹۸ اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم و دیدیم که کشور بدون نفت قابل اداره است که البته ممکن است پیشرفت‌های ما تا حدی کند شده باشد.

رئیس جمهور گفت: با وجود این، وقتی آمار و ارقام را در بخش‌های مختلف چون انرژی، آب، کشاورزی، گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، آموزش و صنایع مقایسه می‌کنیم، نه تنها شرایط ما نسبتاً مناسب است بلکه اگر بخواهیم با سالهای قبل مقایسه کنیم، آمار و ارقام به خوبی با ما صحبت می‌کند و نشان می‌دهد که اولاً ملت ما تا چه حد فداکارانه در صحنه بودند و از سوی دیگر خادمان مردم و کارگزاران دولت در سراسر کشور تلاش و کوشش خود را به خوبی انجام دادند.

وی اظهار داشت: لازم است از مردم بزرگ ایران تشکر کنم و به آنان اعلام کنم که سال آینده نیز با همین توانمندی و قدرتمندی مسیر را ادامه خواهیم داد و بالاخره روزی ما دشمن را مجبور خواهیم کرد که پای میز مذاکره بیاید.

روحانی یادآور شد: در سالهای قبل هم آنها بودند که پای میز مذاکره آمدند و از ما درخواست مذاکره کردند. البته امروز هم از ما درخواست مذاکره می‌کنند اما باید به شرایط عادلانه بازگردند تا این کار امکان پذیر باشد. بنابراین مسیر ما، مسیر ایستادگی، مقاومت و پیشرفت در سال آینده خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: کسانی هستند که درباره سال آینده تبلیغات نادرست می‌کنند و از جمله آنکه درباره سال ۹۷ تبلیغ کرده بودند که ایران به تورم سه رقمی می‌رسد و دیدیم که چنین نشد و باید بگویم که سال آینده این مسیر را ادامه خواهیم داد و هم رشد اقتصادی و هم مسیر کنترل تورم بهتر خواهد بود. پیام بنده این است که سال خوبی پیش رو خواهیم داشت.

صلح و ثبات منطقه بدون مشارکت ایران محقق نمی‌شود

روحانی در مورد تلاش دولت برای اجرای طرح صلح هرمز گفت: برای همه جهانیان روشن است که در این منطقه صلح و ثبات بدون مشارکت و حضور ایران امکان‌ناپذیر است و ثبات و صلح در منطقه با حضور کشور مهم و قدرتمندی مثل ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما همواره به دنبال امنیت در این منطقه بوده‌ایم اظهار داشت: شهید سلیمانی جزء سردارانی بود که به دنبال ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بود و همواره در این مسیر تلاش کرد. آخرین تلاش ایشان هم در مسیر گفتگو با نخست وزیر عراق بود که ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: طرح صلح هرمز در مجمع سازمان ملل مطرح شد و برای همه کشورها و دولت‌های منطقه ارسال شد. بنده به طور رسمی این طرح را برای سران کشورهای منطقه ارسال کردم و از همه آنها خواستم که در این طرح مشارکت کنند. برخی از کشورهای منطقه به خوبی از این طرح استقبال کردند و برخی کشورها نیز تاکنون پاسخ صریحی به ما نداده‌اند.

وی تصریح کرد: معتقدیم راه حل صلح و ثبات منطقه، کشورهای منطقه هستند. کشورهای منطقه باید این صلح و ثبات را ایجاد کنند و این هدف را محقق کنند. همه کشورها باید از صلح و ثبات در منطقه استفاده کنند. در این منطقه اگر صلح و ثبات وجود دارد همه کشورهای منطقه باید از آن برخوردار باشند.

روحانی ادامه داد: اگر قرار باشد برخی کشورهای منطقه از این صلح برخوردار باشند و برخی برخوردار نباشند این طرح پایدار نخواهد بود ، این طرح یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه است.

تحریم و فشار حداکثری شکست خورده است

روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ترامپ در صورت پذیرفته شدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا فشارهای خود به ایران را افزایش خواهد داد یا اینکه امکان دستیابی به یک توافق وجود دارد، اظهار داشت: برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در آمریکا حاکم باشد، آن چیزی که برای ما مهم است منافع ملی کشورمان است. در آمریکا دو گروه از ابتدا حضور داشتند، یک گروه معتقد بودند که با فشار به ایران می توانیم ایران را وادار کنیم تا در مسیر دلخواه ما حرکت کند اما گروه دیگر معتقد بودند ایران قدرتمند است و باید با ایران تفاهم کرد. این گروه دوم همان دولت قبلی بود که معتقد بود با ایران باید تفاهم کرد و پای میز مذاکره آمدند و البته مذاکره سختی بود اما ما به تفاهم رسیدیم و آن تفاهم در حال اجرا بود. البته اگر طرف‌ها به طور کامل به آن توافق عمل می‌کردند شرایط بهتری را در منطقه و جهان تجربه می‌کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در حین اجرای توافق، گروه اول که معتقد بودند راه‌حل تفاهم با ایران نیست و راه‌حل تحمیل به ایران است روی کار آمدند که اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه در این گروه بودند، فکر کردند اگر تحریم حداکثری را علیه ایران تحمیل کنند ۳ تا ۴ ماه ایران تسلیم خواهد شد و نمی‌تواند تحمل کند. وقتی تسلیم شد پکیج خود را روی میز مذاکره می گذارند و ایران مجبور خواهد شد آن را بپذیرد.

روحانی گفت: از آن روز تا امروز بیش از ۲۰ ماه می‌گذرد و از تحریم جدید و فشار حداکثری آمریکا ۲۰ ماه گذشته است و شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده است بنابراین تحریم و فشار حداکثری شکست خورده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: شرایط منطقه ما بهتر از قبل است، شرایط داخلی ما از نظر وحدت و اتحاد بهتر است. آنها می‌خواستند از درون کشور ما در شرایطی قرار بگیرد که مردم به این باور برسند که بدون توافق و تفاهم با آمریکا نمی‌توانیم زندگی خود را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: ما در این ۲۰ ماه تحت فشار حداکثری زندگی را با کمی سختی و مشکلات گذراندیم، اما عبور کردیم. اینکه دولت بعدی آمریکا چه کسی خواهد بود، فرقی نمی‌کند. طرح و حرف ما یک چیز است اگر آمریکا به برجام برگردد و از تحریم‌ها دست بردارد می‌تواند در قالب پنج به علاوه یک در مذاکرات حضور یافته و مذاکره کند تا زمانی که این چنین نشود امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد.

روحانی در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری انتخابات مجلس و تلاش ضد انقلاب برای القای عدم وجود انتخابات سالم در کشور، با توجه به اینکه خود روحانی بارها در انتخابات مختلف پیروز شده است،گفت: خوشبختانه فضا نسبت به گذشته تغییر کرده و شور و نشاط نسبی در کشور وجود دارد و امیدواریم این شور و نشاط بیشتر شده و انتخابات به بهترین شکل انجام شود.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات پر شور به نفع همه است،افزود: آمریکا از انتخابات حداقلی خوشحال می شود. من از ابتدا نگران بودم که رقابت کاملی در انتخابات صورت نگیرد و حضور مردم کم باشد. من گزارشی از وزارت کشور خواستم که بر اساس آن، در ۷۰ حوزه رقابت کامل نبود از این رو تلاش کردم که این موضوع حل شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز ظهر از وزارت کشور سوال کردم و آخرین گزارش آنها این بود که ۴۴ حوزه رقابتی نیست. این خوشحال کننده است که این رقم کاهش یافته است.

روحانی اضافه کرد: در آن حوزه هایی هم که وزارت کشور گفته رقابت نیست، باید مردم شرکت کنند. شاید از حزب آنها کسی نباشد ولی مردم می توانند از بین کاندیداهای موجود اصلح تر را انتخاب کند.

دولت از هیچ لیستی حمایت نمی کند

وی در مورد شایعات حمایت دولت از لیستی تحت عنوان«یاران روحانی»، تصریح کرد: دولت لیستی نداده است و از کسی حمایت نمی کند. امیدواریم با مجلس جدید و روحیه خوب مواجه شویم.

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری در مورد شایعات استعفای وی، تاکید کرد: چه کسی می گوید که من استعفا داده ام. استعفا معنا ندارد. ما از آغاز انتخابات به مردم وعده و قول داده و پای آن تا ساعت آخر خواهیم ماند. تلاش خواهیم کرد تا حد توان وعده ها را اجرا کنیم.

روحانی با بیان اینکه در ذهن من استعفا وجود نداشته‌ است،گفت: در ماه های اول انتخابات، خدمت رهبری اعلام کردم، دولت آمده و می خواهد کار کند و اگر شما فکر می کنید فرد دیگری می تواند بهتر کار کند حاضرم کنار بروم. ایشان گفتند که به هیچ عنوان اینگونه نیست و شما کار خود را انجام دهید.

وی اظهار داشت: یکبار دیگر در سال ۹۷ خدمت رهبری این موضوع را مطرح کردم و ایشان فرمودند که دولت باید تا ساعت آخر کار خود را انجام دهد. مردم تا امروز از نظام و دولت حمایت کرده و خواهان شرایط بهتر هستند. برای شرایط بهتر باید همه از نظام حمایت کنیم و در عین حال نقد هم کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت پای عهد خود تا آخرین ساعات خواهد ایستاد.

مشکل غیرقابل حل با عربستان نداریم

روحانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه وزیر خارجه ایران در اجلاس مونیخ از ارسال پیام خصوصی سعودی ها به ایران خبر داده است، گفت: همواره دولت‌هایی بودند که پیام هایی را برای ما می آوردند. از جمله اینکه نخست وزیر پاکستان برای این موضوع به ایران آمد و همچنین مسئولانی از کشورهای دیگر همچون عراق در این زمینه فعال بودند و حتی دولت های اروپایی هم برای ما پیام آوردند و همواره پاسخ ما این بوده که ما مشکل پیچیده غیرقابل حل با عربستان نداریم.

وی با بیان اینکه هر زمان عربستان آماده باشد، مسائلی بین ماست که قابل گفتگو است، ادامه داد: مهمترین مسئله در منطقه در حال حاضر یمن است و برای عربستان سعودی هم مهم است که پایان کار چگونه باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: عربستان سعودی یک اشتباه بزرگ در منطقه نسبت به یمن مرتکب شد و فکر می‌کرد یمن را با چند هفته یا چند ماه می تواند تسلیم کند که خطا و اشتباه بود و تا امروز هم خودش و مردم یمن را گرفتار کرده و کشتار بی سابقه ای را در آنجا ایجاد کرده است.

عربستان از تجاوز به یمن دست بردارد، شرایط برای گفتگو آماده‌تر است

روحانی تاکید کرد: البته اگر عربستان دست از تجاوز خود در یمن بردارد، شرایط برای گفتگو و مصالحه بسیار آماده‌تر خواهد بود. یکی از مسائل بسیار مهم، مسئله یمن است و ما معتقدیم که مسئله یمن باید به خود مردم یمن واگذار شود و آنان خودشان باید این مسئله را حل کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی که علیه یمن حمله کردند، باید دست از تجاوز بردارند و هم اینکه باید خسارت آن را به یمن پرداخت کنند.

ما انتخابات داریم و حتماً انتصابات نیست

وی تاکید کرد: بنده هیچ موقع انتخابات را زیر سوال نبردم و نخواهم برد. انتخابات مسئله بسیار مهمی در کشور ماست و یک رکن رکین است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه ارکان کشور با انتخابات صورت مستقیم و غیر مستقیم روی کار آمده اند و مشروعیت شان از لحاظ حقوقی و اجتماعی با رای مردم است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: همه حرف بنده از روز اول که ممکن است برخی افراد برداشت‌شان دقیق نباشد این بود که نگذاریم یک وقتی انتخابات تبدیل به انتصابات شود. البته منظورم این نبود که الان انتخابات نیست و انتصابات است. بنده انقدر خواهش می کنم که در انتخابات شرکت کنید و اگر انتخابات نیست چرا انقدر از نظارت شورای نگهبان خواهش می کنم که سختگیری را کمتر کنید تا رقابت بیشتر شود. اگر انتصابات بود، این همه اصرار و التماس نمی‌خواست.

وی بیان کرد: ما انتخابات داریم و حتماً انتصابات نیست و آن انتخاباتی که انتصاب بود مربوط به رژیم گذشته بود و بنده در آن سخنرانی هم به صراحت گفتم که در زمان رژیم گذشته همه در تهران انتخاب می‌شدند و مردم را بی خودی پای صندوق‌های رای می کشاندند و ما نباید بگذاریم که یک روزی که چنین اتفاقی بیفتد و امروز حتماً انتخابات داریم و همه مردم باید تلاش کنند.

روحانی گفت: البته ممکن است مثل همه امور، از برخی از فرآیندهای انتخابات راضی نباشیم که اشکال ندارد. ممکن است انتقاد داشته باشیم اما نباید به خاطر انتقادات به فرآیندی، انتخابات را ترک کرده و قهر کنیم و پای صندوق رای نرویم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه باید پای صندوق رأی برویم چرا که انتخابات بسیار مهم است و افتخار می‌کنم که در سال ۹۲ و سال ۹۶ با رای مردم روی کار آمدم. و اگر انتخاب مردم نبود، حتما من و همه ارکان کشور و مسئولان مشروعیت نداشتند. انتخابات برای ما مهم است و از همه مردم خواهش می‌کنم که همه پای صندوق رای بیایند و رای دهند و انشاالله بهترین‌ها برگزیده شوند و مجلسی خوب روی کار آید.

معنا ندارد که در کشور یک حزب یا جناح حاکم مطلق باشد

روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد جریانی در کشور در مقابل وعده‌های شما ایستاده و تلاش می‌کند با استفاده از نارضایتی مردم در جریان انتخابات کارهای خود را انجام دهد، چرا در مورد کشته شدگان آبان ماه صحبت نمی شود و انتخابات را به انتخابات درون حزبی تبدیل شده است، گفت: همه احزاب و جناح ها باید از این ذهنیت خارج شوند که یک جناح باید کشور را در اختیار داشته باشند. همه باید احساس کنیم که همه جناح‌ها و گروه‌ها در حد خودشان حق دارند و باید حضور داشته باشند و فعال باشند. معنا ندارد که در کشور یک حزب یا جناح حاکم مطلق باشد و همه جا حضور داشته باشند، این به ضرر کشور است.

وی ادامه داد: اینکه شما می‌فرمایید به اعتماد مردم لطمه خورده است، همین طور است. ما باید تلاش کنیم این اعتماد را برگردانیم، در آبان یک علامتی داده شد که علامت غلطی بود. صبح جمعه که بنزین با قیمت جدید به مردم اعلام شد ما مشکلی نداشتیم و تا عصر جمعه هم مشکلی نداشتیم. غروب جمعه حرکت‌هایی در فضای مجازی آغاز شد که تلاش می کردند اعلام کنند که در این تصمیم گیری توافق همگانی وجود ندارد و شکاف و حاکمیتی را در این موضوع به نادرست القا شد.

روحانی گفت: بعضی از مردم نیز فکر کردند برخی سران نظام مخالف و برخی موافق این طرح هستند و حتی گفتند که ما یکشنبه طرح چند فوریتی می‌دهیم و این تصمیم را برمی گردانیم. این تصمیم تصمیمِ دولت نبود، بلکه تصمیم کل نظام بود. این تصمیم در شورای هماهنگی قوا اخذ شده بود و هر سه قوه حضور داشتند و هر سه قوه تصویب کردند و رهبری آن را تایید کرد. لذا کلان نظام در این زمینه تصمیم گیری کرد. اما تا صبح یکشنبه این تردید را مرتب نشر می دادند تا اینکه مقام معظم رهبری در بیاناتشان تصریح فرمودند. این تردید از بین رفت و بعد از آن شرایط عادی شد. شب دوشنبه و روز دوشنبه مشکلی در کشور نداشتیم. مشکل ما روز شنبه و یکشنبه بود. شب دوشنبه نیز مسئله تمام شد .بنابراین مسئله از شبهه افکنی آغاز شد.رسانه‌های خارجی نیز در زمینه نقش زیادی داشتند .

من نحوه کار سپاه پاسداران را ستایش می‌کنم

رئیس‌جمهور در مورد هواپیمای اوکراینی گفت: در این زمینه اشتباه موردی رخ داد. آنقدر این اشتباه عجیب و غریب بود که اگر کسی به من می‌گفت که این حادثه اشتباه اتفاق افتاده است، باور نمی‌کردم. همین الان هم برای من سخت است که باور کنم. من در جنگ بودم و ۷ سال مسئول پدافند هوایی بودم. همچنین حادثه‌ای نه در زمان جنگ بلکه در تاریخ ایران رخ نداده است که در پایتخت کشور و در فرودگاه بین‌المللی چنین خطایی رخ دهد. این یک اتفاق موردی و عجیب و غریب بود و برای همه عجیب بود.

روحانی اظهار داشت: تا رفتند بازرسی کنند و به نتیجه برسند، باید یک مقام مسئول به ما اطلاع می‌داد که این اشتباه رخ داده است. تخمین‌هایی در ذهن ما مخصوصاً از روز پنج شنبه وجود داشت. اما آن مقام مسئول باید رسماً این موضوع را به ما اعلام می‌کرد. یک مقدار طول کشید. ممکن بود که این روند تسریع شود و پنجشنبه غروب اعلام شود به جای اینکه شنبه اعلام شود اما عمدی برای لطمه زدن به اعتماد مردم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: همان نیروی مسلحی که برای ما در طول تاریخ افتخاراتی آفریده است، این اشتباه را به عهده گرفت و از مردم عذرخواهی کرد، من نحوه کار سپاه پاسداران را ستایش می‌کنم. هم در داستان شهادت شهید سلیمانی پاسخ قاطعی و صریحی به آمریکا داد. هم در این اشتباه در اولین فرصت ممکن از مردم عذرخواهی کردند و به مردم اطمینان دادند که کاری خواهند کرد که انشاالله چنین اشتباهی در تاریخ ایران رخ ندهد. ما نباید بگذاریم این گونه حوادث به انسجام ما لطمه بزند و ما را از هم جدا کند.

برخی از احزاب و گروه‌ها در برابر ملت تسلیم نمی‌شوند

روحانی گفت: در زمان انتخابات رقابت خوب است، اما بعد از انتخابات هرکس انتخاب شد، باید تبریک بگویم و همه به کسی که برنده شده است، کمک کنیم. اشکال ما این است که رقابت را ادامه می دهیم. بعد از اینکه انتخابات به پایان می‌رسد رقابت را ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم به مردم بگوییم که شما اشتباه کردید و اگر به فلان آقا رای دادید اشتباه کردید.

رئیس‌جمهور گفت: وقتی اکثریت قاطع مردم به کسی رای دادند باید تسلیم شویم. مشکل ما اینجاست که برخی از احزاب و گروه‌ها در برابر ملت تسلیم نمی شود. باید این اشکال و ایراد رفع شود. در قواعد بازی ایرادات و اشکالاتی داریم که باید رفع شود. شرایط ما شرایطی است که همه باید در کنار هم باشیم تا از این مسیر سخت عبور کنیم.

کد خبر: 1061100

وب گردی

وب گردی