قالیباف:‌ یک دهه به آموزش و پرورش توجه کنیم آینده کشور تأمین می‌شود

عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگر فقط یک دهه به آموزش و پرورش توجه کنیم آینده این کشور در بعد مادی و معنوی تأمین خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گردهمایی فرهنگیان تهران اظهار داشت: امروز که نگاه می‌کنم می‌بینم همه زندگی‌ام را مدیون معلمان دردآشنا، فرهنگی، متدین، باتقوا و دلسوزی هستیم که ما را به اینجا رساندند و همیشه این حسرت را دارم که چرا ما نسبت به آموزش و پرورش آنطوری که باید و شاید مایه نمی‌گذاریم و توجه نمی‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش اشاره کرد: من در سال 92 مطلبی را در آن مباحث فعالیت‌های انتخاباتی عرض کردم که اگر روزی توفیق خدمت در سطح ملی پیدا کنم و در دولت توفیق خدمت داشته باشم دو وزارت خانه را نه تنها فراموش نخواهم کرد بلکه تحت هر شرایط سختی که در کشور باشد تمشیت امور این دو وزارتخانه را شخصاً برعهده می‌گیرم نه اینکه وزیر نداشته باشد حتماً باید داشته باشد ولی ماهی نخواهد گذشت که در آن وزارتخانه‌ها حضور پیدا نکنم و مسایل و مشکلاتش را پیگیری ننمایم.

عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: شما نگاه کنید یک آموزش و پرورش، یک وزارت علوم با این عظمت با این بزرگی، الان در آموزش و پرورش ما قریب به 15 میلیون دانش آموز، یک میلیون عناصر فرهنگی، مردان و خواهران گرامی فرهنگی درحال فعالیت هستند و حداقل 40-50 میلیون نفر هر روز تحت تاثیر آموزش و پرورش اند.

قالیباف انگیزه خود از توجه ویژه به آموزش و پرورش را برشمرده و خاطرنشان کرد: چون همه باورم این است که اگر فقط در یک دهه نه خیلی زیاد فقط یک دهه بتوانیم در این دو وزارتخانه که همه سرمایه های ایران عزیز ما، در آن‌ها جمع است با این معلمین دلسوز این مسیر تعلیم و تربیت را به درستی طی کنیم آینده این کشور در بعد مادی و معنوی تأمین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این معلمین بودند که ما را با انقلاب، امام و فرهنگ شهادت آشنا کردند و ما را در این مسیر نورانی قرار دادند. من همواره مدیون معلمینی هستم که با سخنانشان و با کتاب‌هایی که در اختیارمان گذاشتند ما را با انقلاب اسلامی و حرکت های انقلابی آشنا کردند ما را به سمت امام هدایت کردند و این بزرگترین خدمت معلمین به ما و جامعه ما است که باید همواره سپاسگزار این قشر دلسوز و فرهیخته باشیم

قالیباف یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های معلمین را کرامت و منزلت اجتماعی آنان دانست و گفت: معلمین مطالبات زیادی ندارند آن‌ها به دنبال منزلت اجتماعی خود هستند رتبه بندی شایسته معلمان ضمن توجه به این خواسته، مشکلات رفاهی و معیشتی آنان را نیز تا حدودی برطرف می‌کند که متاسفانه به طور دقیق و کامل به این موضوع پرداخته نشده و فرهنگیان حرف های زیادی در این خصوص دارند. ما باید از دغدغه های معلمین بکاهیم تا با فراق بال بتوانند به فرزندانمان خدمت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061105

وب گردی

وب گردی