اولین مدرسه عالی مهارتی مُد و لباس راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی مُد و لباس به‌منظور توسعه کارآفرینی و اشتغال دانش‌آموختگان این حوزه خبر داد.

رامین خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی دومین مدرسه عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اظهار کرد: باتوجه نیازهای کنونی جامعه در حوزه فرهنگ پوشش و ظرفیت‌های بالفعل واحد تهران جنوب در این حوزه، مدرسه عالی مهارتی مُد و لباس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تأسیس و راه‌اندازی این مدرسه عالی مهارتی با رویکردهای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در زمینه پوشاک و اتکا به تولیدات داخل و توانمندی دانشجویان صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بیان کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان و اساتید حوزه طراحی و تولید پوشاک از دیگر راهبردهای اولین مدرسه عالی مهارتی مُد و لباس به‌شمار می‌رود.

خواجوی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با صنایع تولید پوشاک و اتحادیه‌های مرتبط در این صنعت برای تکمیل چرخه‌های آموزش کاربردی، تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که برندهای معتبر و نام آشنای پوشاک کشور منعقد شده، مهارت آموزان برتر بعد از گذراندن دوره‌های حرفه‌ای جذب و مشغول به‌کار خواهند شد.

وی ایجاد زمینه‌های اشتغال دانشجویان طراحی لباس را از اهداف اصلی کارکرد این مدرسه عالی مهارتی تلقی کرد و ادامه داد: دانش‌آموختگان و دانشجویان با حداقل درجه کارشناسی می‌توانند از دوره‌های مهارتی این مدرسه بهره‌مند شوند. صاحبان صنایع نیز قول مساعد داده‌اند تا دانش‌آموختگان بعد از سپری کردن دوره‌ها و تجربه‌اندوزی وارد صنعت و چرخه اشتغال شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب خاطرنشان کرد: اساتید این مدرسه متشکل از صنعتگران و باتجربه های صنعت پوشاک و اساتید دانشگاهی است. حمایت از کارآفرینی و معرفی دانشجویان این حوزه به صنعت از اهداف دیگر مدرسه عالی مهارتی مُد و لباس به‌شمار می‌رود.

خواجوی از تحصیل بالغ بر 2 هزار دانشجوی رشته طراحی لباس خبر داد و گفت: واحد تهران جنوب در تربیت متخصصان طراحی لباس نظیری نداشته و ضروری بود درباره اشتغال این دانشجویان نیز تدبیری اندیشیده شود. مدرسه عالی مهارتی مُد و لباس بستر مناسبی برای اشتغال و کارآفرینی این دانش‌آموختگان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061126

وب گردی

وب گردی