برای نخستین بار یک هواپیمای اسرائیلی از آسمان سودان عبور کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که برای نخستین بار روز گذشته یک هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی سودان عبور کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از اقدامی تازه در جهت عادی‌سازی روابط این رژیم با سودان خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، وی گفت: «روز گذشته برای نخستین بار یک هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی سودان عبور کرد و در حال حاضر به سرعت در حال عادی سازی روابط با سودان هستیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «اسرائیل در حال حاضر یک قدرت است و به کشورهای خاورمیانه می‌گوییم که همکاری با اسرائیل در راستای منافع این کشورها به شمار می‌آید.»

نتانیاهو با وجود آنکه این رژیم دارای ده‌ها کلاهک هسته‌ای بوده و عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیز نبوده با اتهام‌زنی علیه ایران گفت: «هرگز به هیچ وجه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهیم داد.»

امروز روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که یک هواپیمای این رژیم اواخر هفته گذشته برای اولین بار با پرواز از کنگو از حریم هوایی سودان عبور کرده است. (جزئیات بیشتر)

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در ابتدای ماه میلادی جاری در یک اقدام جنجال ‌برانگیز در اوگاندا با نتانیاهو دیدار کرد و پس از آن گفت که قصد دارد حریم هوایی سودان را بر روی هواپیماهای اسرائیلی به استثنای شرکت «ال عال» باز کند.

نتانیاهو نیز پس از این دیدار گفت که توانسته مجوز پرواز هواپیماهای اسرائیلی از فراز سودان را بگیرد و صرفا برخی مسائل فنی باقی مانده است.

رسانه‌های اسرائیلی نوشته‌اند که استفاده از حریم هوایی سودان می‌تواند نقش بسزایی در کاهش ساعات پرواز به خصوص برای هواپیماهایی که از آمریکایی جنوبی به سمت سرزمین اشغالی پرواز می‌کنند، داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061127

وب گردی

وب گردی